r0zie Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Hei, fikk en konsoll av en kompis av meg som skyldte meg en teneste.. Konsollen virket i 1 dag, og så fikk den RROD, tre ringer.. Registrerte konsollen på meg på xboxsupport, gikk fint, men når jeg skulle request'e repair sto det "Warranty Status: Standard Warranty Expired † | Dispute Warranty Warranty Type: Standard" Så, hva nå? Konsollen er kjøpt her i norge i 2006 så skal vel få gratis rep til 2011?? Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Det er 5 års reklamasjonsrett i Norge så hvis konsollen ble kjøpt her da den var ny må MS reparere den. Ring MS support i morgen og forklar situasjonen så ordner det seg sikkert. Lenke til kommentar
041204 Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Den 5 års lange reklamasjonsretten i Norge er ikke registrert inn i Xbox.com sin database. Jeg fikk samme meldingen når jeg bestilte en reperasjon på Xbox.com, men som personen over meg nevner, er det lurt å ringe MS sin telefonservice for sikkerhetsskyld. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Fikk lagt inn konsollen og requestet repair, fikk en epost om de mulige måtene å sende dette inn på, men har ikke fått noen fraktsedler? Kommer de av seg selv eller? er på jobb om dagene så er jo ikke hjemme når budet kommer på døren lell.. står foresten på microsoft sine sider at det er 3 års garanti på rrod, når konsollen ble kjøpt i januar 06 så har ikke jeg garanti lenger likevel? skjønner fint lite her.. Endret 19. august 2009 av r0zie Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 MS har en tre års garanti mot 3RLOD over hele verden. Norge derimot har fem års reklamasjonsrett som gjelder uansett hvilken garantiordning leverandører bruker. Dermed skal alle 360er (den er ikke fem år gammel enda) repareres av Microsoft. De vet om det på kundesenteret men skriver ikke om særnorske forhold på nettsidene. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 oki, takker. har nå fått en epost med UPS sin etikettlevering, kommer de likevel med en eske på døren og tar med seg xboxen eller må jeg pakken den inn selv og ringe når de skal hente den??? Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Er usikker, er over et år siden jeg hadde 3RLOD så jeg husker ikke rutinene. Det letteste er vel å ringe MS og spørre. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 oki, gidder ikke å vente på budet så skriver bare ut fraktsedlene og pakker inn xboxen og leverer den hos UPS i morgen, så de hadde dropoff plass rett borti her.. Lenke til kommentar
041204 Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 De kommer på døren og henter Xbox 360-en. Jeg fikk et bud på døra i går, og det er nok muligens best du venter til de kommer på døra, ettersom det kreves en UPS eske med masse klistremerker med adresser, garantier osv. Er ikke sikkert din lokale UPS har kontroll over det. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 oki, får vente da.. ringer de når de er her da? Lenke til kommentar
bas Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 De ringer før de kommer ja, og det er en gazilliontrillionbillionsupermegadritmange tråder om akkurat samme emne fra før, bare bruk søk funksjonen. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 hvor lang tid tar det fra du bestiller rep til de ringer? hvorfor står det 3 alternativ når det siste alternative er det eneste aktuelle? kanskje på tide med en skikkelig sticky da???? Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 (endret) Er det ikke som så at man må ringe til support her i Norge? Mener å huske at jeg har lest noe om at det ikke fungerer å gå gjennom nettsiden til MS. Endret 21. august 2009 av Totenkopf Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 hadde vert kjekt å vite det iom at jeg kun har brukt web.. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Tror det var i en av de utallige trådene om RROD her på forumet jeg leste det... Men uansett, bare ring til support og hør med dem da. Lenke til kommentar
bas Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 (endret) kanskje på tide med en skikkelig sticky da???? Ingen dum ide, men hadde du giddet bare å lest første sida på denne forumdelen så er det i hvertfall 2 megatråder som omhandler det samme pluss en eller to til. 49 sider lang 18 sider lang en tredje Endret 21. august 2009 av bas Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 problemet er at jeg gidder ikke å tråle gjennom 67 sider for å finne et skikkelig svar. Det står, akkurat som her, alt for mye svada.. lag en skikkelig sticky, burde være i xbox forumet syns jeg, når 3 av 4 eller hva det var av alle xboxer konker.. Lenke til kommentar
bas Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Svada eller ikke, er i hvertfall dritlei alle disse trådene, mulig derfor du ikke får noe svar. Hvis du ikke gidder å gjøre en innsats selv, hvorfor skal andre gidde å hjelpe deg? Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Steg 1: bruk søkjefunksjonen Steg 2: finn svar Steg 3: ??? Steg 4: profitt! Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 når det er så mange hjelpsomme og hyggelige folk her som gidder å svare, så ser ikke jeg poenget i å bla gjennom ørten og førti innlegg for å finne svaret på akkurat det jeg spør etter, kun for at du ikke skal irritere deg over "enda et rrod inlegg" ta heller problemet ved hornene og lag en sticky isteden for å sitte å furte over at det kommer for mange 'like' tråder(.....) er kanskje en grunn til det vettu.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå