Gå til innhold

[Løst]Tv-kort - analogt kabel-tv

SiMoB

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg prøver å få brukt dataen min som tv da jeg har gratis kabel-tv i veggen i hybelen min. Jeg vet egentlig lite om dette kabeltilbudet, annet enn at det virker problemfritt på den gamle tv-en i fellesrommet.

Kortet jeg har tilgjengelig er dette:

http://www.hauppauge.co.uk/site/products/data_hvr4000.html

det ser dog ikke ut til å fungere helt ideelt, da jeg kun klarer å søke opp noen av kanalene, og disse blir kornete og de fleste fargeløse.

Jeg har oppdatert drivere, og prøvd det medfølgende CyberLink PowerCinema samt WinTV-7 som er tilgjengelig fra hauppages nettside, med mye det samme resultatet.

Det varierer hvor mange kanaler jeg finner fra gang til gang når jeg søker, men kvaliteten er alltid dårlig (WinTV-7 noe bedre). WinTV-7 gir meg mulighet til å velge mellom antenne, kabel og kabel hrc, noe jeg vet lite om annet enn at hrc gir noe bedre resultat.

Noen som kan hjelpe meg med hva jeg kan gjøre for å utbedre dette lille problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TV-kortet ditt skulle være bra nok det...

Tror heller det er signalkilden som kanskje butter litt i mot...

-Prøv å gå inn på leverandøren av kabeltvnettet sine sider for å få frekvensliste, da får du i allefall inn alle kanalene.

Neste steg blir kanskje å tenke ut hvordan du skal få kanalene bedre inn... -Benytter en lang og tynn koakskabel, så kanskje du heller skal prøve med en kort (en meters) kabel fra veggutaket, og se om det da blir bedre signal...

Lenke til kommentar

Du har nok rett i det du sier der, for etter å ha lekt litt med uttaket i veggen og beveget litt på kabelen, så fikk jeg etthvert inn alle kanalene. Delvis av seg selv har disse etterhvert fått en helt ok kvalitet. Noen av kanalene får noen horisontale striper til tider, men ellers virker det greit.

Bruker en 5m kabel fra clas ohlson som nesten var gratis, så kanskje å oppgradere her vil gjøre det enda bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...