Gå til innhold

Mindre og billigere PS3 (PS3/PSP)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Krymping av komponenter ned til 45nm sørger for en god del innsparinger bla.

Så vidt jeg vet er det kun blitt bekreftet at Cell er krympet til 45nm, så RSX er nok trolig forsatt på 65nm når den ikke har vært nevnt.

Det blir nok noe feil å kalle denne PS3 slim da dette er langt ifra den størrelse reduksjonen PS2 slim var til PS2 eller PSX slim var til PSX. PS3 har nå heller gått fra feit til sunn enn fra sunn til slank. Det vil nok komme enda en størrelse reduksjon, en skikkelig slim utgave lengre ned i løypa.

Lenke til kommentar

MistaPi:

Når den totalt sett bruker 34% mindre strøm enn forrige så vil jeg tro de har klart å krympe mer enn bare Cell. Når vi vet hvor lang tid konsoll bransjen bruker på å redesigne boksene sine så tviler jeg på at vi får se enda en Slim før neste generasjon er ute.

Det er snakk om ny generasjon rundt 2012. Mulig vil det komme en siste PS3 Slim når den nye generasjonen er lansert for å drive pregen videre på samme måte som PS2.

EDIT:

Personlig venter jeg enda på en skikkelig redesign av Xbox360 som tom. er en mye eldre konsoll. Mulighet for større harddisk(endelig fått NXE), bedre DVD drev, bedre vifter. De ligger langt bak på en del viktige punkter for at jeg skal kjøpe denne konsollen.

Så jeg håper MS tar til vettet og gir oss en skikkelig redesign.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
MistaPi:

Når den totalt sett bruker 34% mindre strøm enn forrige så vil jeg tro de har klart å krympe mer enn bare Cell.

Så dem har fått ned strømforbruket andre steder også, bl.a med kjøleløsningen og et slim blu-ray drev kan jeg tenke meg. Strømforbruket burde dog ha vært mindre enn 34% om RSX var også krympet til 45nm. Kanskje 55nm eller muligens var ikke besparingen så stor pga lekasje eller andre problemer. Strømforbruket går ikke nødvendigvis ned linjert med prosess krympingen. Men som nevnt er jeg noe skeptisk når RSX ikke har blitt nevnt (så vidt jeg har sett).

Når vi vet hvor lang tid konsoll bransjen bruker på å redesigne boksene sine så tviler jeg på at vi får se enda en Slim før neste generasjon er ute.

Det er snakk om ny generasjon rundt 2012. Mulig vil det komme en siste PS3 Slim når den nye generasjonen er lansert for å drive pregen videre på samme måte som PS2.

Ja PS3 vil nok være med oss lenge og derfor har jeg stor tro på en enda redesign.

Lenke til kommentar

Theo:

Fullstendig enig da det gjelder XBOX 360. Jeg nekter plent å kjøpe den med den byggkvaliteten den har per i dag. Rent personlig synes jeg det er den styggeste konsollen som har blitt produsert (her må man selvfølgelig ta hensyn til tidsperioden da konsollene ble konstruert), og det er uhørt å ha så dårlig kjøling at konsollen (1) overopphetes og (2) konsollen høres ut som et jetfly.

Selv om PS3 er stor, så er den både pen å se på, og er konstruert skikkelig.

Nå håper jeg bare at den gamle versjonen blir skikkelig billig før den blir utsolgt. Er det noen som har kommet med noen gode prognoser på hvor mange av de gamle store PS3-ene Sony har igjen, og hvor lang tid det tar før de forsvinner?

Lenke til kommentar

MistaPi:

Jeg er helt enig at man bør være skeptisk til det så lenge RSX ikke blir nevnt og jeg tror også den spesifikt ville blitt nevnt om det var tilfelle. Men kommer nok mer detaljert info etterhvert.

Jeg synes dog prisen er latterlig høy i Europa så vi får håpe noen kjeder sin Elkjøp lager et tilbud til 2500,-. Siba har den for 2990,- som er altfor høy pris for PS3 slim etter min mening. Jeg betalte 2995,- for min PS3 40GB hos komplett i april 2008, dvs. før dollaren datt rett til buns.

CAT:

Jeg har vært på utkikk etter et godt Jasper Elite (Elite for å slippe den 80 talls PC-grå fargen) kjøp siste året nå men gitt opp. Så nå venter jeg bare på et godt 360 Arcade salg igjen så hiver jeg en tusenlapp på skiten.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
MistaPi:

Jeg er helt enig at man bør være skeptisk til det så lenge RSX ikke blir nevnt og jeg tror også den spesifikt ville blitt nevnt om det var tilfelle. Men kommer nok mer detaljert info etterhvert.

Jeg synes dog prisen er latterlig høy i Europa så vi får håpe noen kjeder sin Elkjøp lager et tilbud til 2500,-. Siba har den for 2990,- som er altfor høy pris for PS3 slim etter min mening. Jeg betalte 2995,- for min PS3 40GB hos komplett i april 2008, dvs. før dollaren datt rett til buns.

CAT:

Jeg har vært på utkikk etter et godt Jasper Elite (Elite for å slippe den 80 talls PC-grå fargen) kjøp siste året nå men gitt opp. Så nå venter jeg bare på et godt 360 Arcade salg igjen så hiver jeg en tusenlapp på skiten.

Det er ikke lenge siden jeg så Arcade for 999,- på eb games/gamestop i Oslo en gang nå i sommerferien.

Lenke til kommentar

PS3 Slim Lefdal

Nå begynner prisen å nærme seg akseptabelt nivå hos Lefdal, 2795,-

Med elkjøps intensjoner om å være billigst bør vi også se bedre priser der snart.

Å betale 3000kr+ for en vare med veiledende utsalgspris på ca. 2500,- er hvertfall helt uaktuelt. Helt utrolig hvor mye grise-prising det er her til lands på Slim.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
PS3 Slim Lefdal

Med elkjøps intensjoner om å være billigst bør vi også se bedre priser der snart.

Å betale 3000kr+ for en vare med veiledende utsalgspris på ca. 2500,- er hvertfall helt uaktuelt. Helt utrolig hvor mye grise-prising det er her til lands på Slim.

Hvordan få du 290 € til å bli 2500,- veiledende her til lands?

Når USD ligger på 6 norske sier man at det må ganges med 8 for å få veiledende pris her til lands. Så det er nok neppe korrekt å gange 290 med 8.626 (kursen for Euro as we speak) for å få utprisen her i Norge.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
PS3 Slim Lefdal

Hvordan få du 290 € til å bli 2500,- veiledende her til lands?

Når USD ligger på 6 norske sier man at det må ganges med 8 for å få veiledende pris her til lands. Så det er nok neppe korrekt å gange 290 med 8.626 (kursen for Euro as we speak) for å få utprisen her i Norge.

USD-prisene er vel uten moms?

AtW

Lenke til kommentar

Det er alltid snakk om "veiledende priser" når man snakker om internasjonale priser på CPUer og alt annet dette nevnes ifb med. I tillegg er det alltid utgifter forbundet med slik som også må regnes inn selv om man får en internasjonal "veiledende pris".

Personlig mener jeg også det er tullete av Sony å sette en vesentlig høyere veiledende pris for hele Europa ift. resten av verden. Alle land i Europa er ikke såkalte "rike" med høye lønninger.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det er alltid snakk om "veiledende priser" når man snakker om internasjonale priser på CPUer og alt annet dette nevnes ifb med. I tillegg er det alltid utgifter forbundet med slik som også må regnes inn selv om man får en internasjonal "veiledende pris".

Personlig mener jeg også det er tullete av Sony å sette en vesentlig høyere veiledende pris for hele Europa ift. resten av verden. Alle land i Europa er ikke såkalte "rike" med høye lønninger.

At det er snakk om veiledene priser har vel ikke så mye med poenget mitt å gjøre om jeg ikke mistforstår deg? Poenget mitt er at såvidt meg bekjent oppgis veil priser i Euro ink moms, mens USA-priser ikke gjør det. Defor er det ikke så overraskende at prisen i norge er endel høyere enn i USA, mens forskjellen neppe er så stor kontra euro-priser.

AtW

Lenke til kommentar

Da vil jeg gjerne vite hva slags moms de tror Europa opererer med som felles sats. Norge er jo ei heller EU medlem dog EØS.

Denne felles-satsen har kanskje du oversikt over?

EDIT:

USA veiledende pris + norsk moms blir ca. 2207,-. Den veiledende Europeiske prisen er 42.21% høyere enn den for USA (regnet ut fra norsk kronekurs) og jeg tviler på at Sony tror vi har 42% moms i hele Europa?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Da vil jeg gjerne vite hva slags moms de tror Europa opererer med som felles sats. Norge er jo ei heller EU medlem dog EØS.

Denne felles-satsen har kanskje du oversikt over?

EDIT:

USA veiledende pris + norsk moms blir ca. 2196,-. Den veiledende Europeiske prisen er 42.4% høyere enn den for USA og jeg tviler på at Sony tror vi har 42% moms i hele Europa?

Jeg har ikke sagt at det er samme moms i hele europa, men det er relativt små forskjelelr, og såvidt meg bekjent er det vanlig å oppgi veil priser med moms når det er Euro-priser.

At de også tar i litt ekstra fordi folk i europa er villig til å betale mer gjør det jo bare mer sannsynlig at euro-prisen er representativ for prisen i norge.

AtW

Lenke til kommentar

Europrisen er ikke representativ for hele Europa er mitt poeng. Forøvrig er det vel ikke nødvendig å quote et helt innlegg rett under?

At en mekaniker i Frankrike eller Polen skal være villig til å betale 42% mer for PS3 Slim enn en mekaniker i USA tror jeg ikke helt på.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Europrisen er ikke representativ for hele Europa er mitt poeng. Forøvrig er det vel ikke nødvendig å quote et helt innlegg rett under?

At en mekaniker i Frankrike eller Polen skal være villig til å betale 42% mer for PS3 Slim enn en mekaniker i USA tror jeg ikke helt på.

Jeg vet ikke helt, jeg tror den er ganske represantativ, at vi kan forvente oss priser i norge som er ganske på "euro-nivå". Jeg liker å quote innlegg jeg svarer på, at det er rett under når jeg skriver betyr ikke at det er det når postingen skjer.

Det er ihvertfall tradisjon for at slike produkter er dyrere i europa.

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...