Gå til innhold

Mindre og billigere PS3 (PS3/PSP)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har jo vært klart ganske lenge. Morsomt at jeg personlig skrev sak om at PS3 Slim var på vei, og la ved bildene fra den kinesiske fabrikken. Eller, det morsomme var at Sony avkreftet ryktene. Viser bare at de fleste i spillbransjen er full of shit :p

EDIT: Jeg er forøvrig en av de som synes at denne var uhorvelig stygg.

Det burde ikke komme som noen overraskelse om man er vant med sonys framferd, de benekter alt fram til dagen det er offisielt.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Litt kjipt at det ikke er bakoverkompatiblitet for PS2, men ellers er denne veldig fristende for meg, nå som prisen er lav nok.

- Lavere støynivå

- Ikke så helsikes svær

- Større harddisk

- Liker utseendet/bryr meg ikke om den er litt "boring" å se på ovenfra, det er forfra som er det viktigste uansett.

ps3slim-unboxing3-qbzvc-rm-eng.jpg

Den er like smooth forfra som PS3 fat og Xbox 360?

Forresten, må man kjøpe noe ekstra utstyr for å få analog lyd til anlegget med RCA / phono plugger?

Og, kan man bruke Spotify på begge utgavene? (Er det laget et program for det, eller må man mikse og trikse?)

Lenke til kommentar

Harddisken byttes like enkelt som i den gamle, se videoen rundt 3:25 :)

Se filmen hos Youtube

EDIT:

Nesten synd man ikke får kjøpt en "basic" utgave uten kontroller og harddisk og ennå lavere pris. Folk har ofte dette fra før i tillegg til det gamle orginale som de evt. selger. Det hadde de solgt mer SLIM på tror jeg

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

- Man installerer spill

- Lagrer div. savegames og info

- Man kjøper og laster ned spill

- Man laster ned demoer

- Laster ned trailere

- Laster ned musikk, spillefilmer og tv-serier man kjøper/leier

- Laster ned interaktivt eller oppdatert BD innhold

- laster ned temaer etc.

- man cacher div. streaming

- Installerer applikasjoner

Mange virker å ha et gammeldags begrep om hva en konsoll er.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Åja, er ikke så kjent med PS3 at jeg visste at man har behov for alt det der.. Jeg kommer uansett ikke til å trenge mer enn 120GB.. 20GB holdt på Xboxen, og jeg kjøper ikke spill mer enn 2-5 ganger i året, så kommer ikke til å lagre så mange spill på harddisken uansett..

Demoer og trailere sletter jeg naturligvis etter et par uker, eller rett etter å ha sett det/prøvd det..

Kommer ikke til å bruke noe serlig cash på PS Store heller..

Lenke til kommentar
PS3 spill installeres.

Er det da slik at hvert PS3 spill feks. vil ta ca. 10GB HD plass?

det varierer, da jeg byttet disk var det noen spill som hadde ca 100mb installasjon, mens andr var oppe i 4-5gb. så 10 spill kan man fort fylle 50 gb.

det som tar plass hos meg er hvis jeg kopierer en HD film fra pc via ps3 mediaserver. da blir filen noe større, men det må gjøres for og unngå lagging. så 4-5 filmer kan fort bli 100gb :)

Lenke til kommentar
Litt logisk tankegang så har du svaret :)

Kommer helt an på hvordan spillet installeres på HD. Det kan være slik at man kun legger inn oppstartsfiler men beholder mye av datafilene på bluray, som et kompromiss mellom hastighet og plass, eller det kan være slik at absolutt alle spilldata legges inn.

Lenke til kommentar
Er ikke det veldig rart? Det skal da vel være uproblematisk å streame 1080p over nettverk via PS3?

Spørs litt hvilken prossesor som sitter i pcen og om en bruker trådløst eller kablet tilgang.

Hvorfor det? Streaming går ut på dataoverføring. Hvis du snakker om konvertering on-the-fly, da er det greit.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...