Gjest Andreeaz Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Hei! Jeg er en gutt på 17 som lurer på å tattovere meg. Grunnen er at jeg har virkelig funnet noe jeg vil ha på kroppen som jeg har tru på at jeg vil være stolt av livet ut. Trenger vell ikke å si hva det er for noe går jeg ut i fra MEN Jeg har aldri tattovert meg før, vet ingenting om risikoer og hvordan det gjøres. Venner og familie sier at det er farlig, men koman.. Når så mange i verden har det kan det UMULIG være så J*vlig. Så trenger serriøse svar fra folk som enter ER tattovører, kjenner noen som er det eller har tattovert seg! Og er usikker på plassering på kroppen. Tattoveringen min skal være ca. like stor om en normal håndflate(dvs. uten fingrer). Er ikke lysten på å ha de slik at "alle" kan se de, iallefall med normal bekledning. Har tenkt på alt fra legg, brystkasse, skulder, kne og tå Ok, kanskje ikke de to siste der, men måtte bare! Takk for alle serriøse svar og tips. _Andy_ Lenke til kommentar
leloco Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Selv har jeg kun en tattovering, den tok jeg når jeg var 18 (nå er jeg 22), og er veldig fornøyd. Selv hadde jeg ingen peilig på hva jeg ville ha, og hvor jeg skulle plassere den. Så, jeg tok turen innom House of Pain for se hva de hadde å vise frem. Jeg ble sittende i timesvis med drøssevis av stilige bilder. Ble ikke særlig klok av det, men endte nå opp med noen få ideer, og jobbet med dem når jeg kom hjem. Endte da opp med en stilig drage på skulderbladet. Du kan få en tattovør til å tegne ett motiv som passer deg, bare du gir han noen rettningslinjer. Særlig vondt gjør det heller ikke, i hvertfall ikke der jeg tok tattoveringen min. Men folk er forskjellige. De fleste tattoveringsjapper har egen hjemmeside hvor du kan se hva de har å stille opp med av erfaring og resultat. Er ikke alltid de mest kjente stedene som er best. Uansett, lykke til med valget ditt. Selv er jeg på utkikk etter ett nytt motiv nå Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Å tatovere seg er ikke farlig så lenge utstyret er rent/sterilt og blekket de bruker ikke inneholder giftstoffer. Så med mindre du går til en veldig luguber tatoveringssjappe er det nok veldig trygt. Det kan sikkert gjøre litt vondt under tatoveringen, ikke at jeg har noen personlig erfaring da jeg aldri har tatovert meg. En ulempe ved å ha tatovering er at MRI-skanning kan bli litt ekstra ubehagelig. Såvidt jeg vet inneholder tatoveringsblekket litt metaller. Ikke så mye at det er farlig å bli MRI-scannet, men mye nok til at huden kan bli irritert og svi. Rent ellers er det ingen "risikoer" ved å tatovere seg annet enn at enkelte personer har fordommer mot slikt. Men slike folk er det da bare å holde seg unna iallefall. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Trenger vell ikke å si hva det er for noe går jeg ut i fra Hvis det er navnet til en kjæreste eller noe du vil tattovere, så vil jeg fraråde deg det Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 De fleste tatoveringsstudioer har en aldersgrense på 18 år hvis du skal ta den alene. Ikke alle, men mange. Er du under kan det hende du må ha med noen over 18 år. Bare et lite tips hvis du ikke allerede har vært i kontakt med et tatoveringsstudio. Har ikke selv tatt det. Men har hatt noen venner/venniner som har tatt. Og om det har gjort vondt eller ikke har kommet ann på person til person. Noen syntes det var vondt, andre ikke i det hele tatt. Kommer vel ann på hvor høy smerteterskelen din er. Og ettersom du ikke skal si hva du vil ha. Så kan jeg heller ikke anbefale deg hvor du bør ta den. Det er da mer elle mindre opptil deg. Lykke til. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Og er usikker på plassering på kroppen. Tattoveringen min skal være ca. like stor om en normal håndflate(dvs. uten fingrer). Er ikke lysten på å ha de slik at "alle" kan se de, iallefall med normal bekledning. Har tenkt på alt fra legg, brystkasse, skulder, kne og tå Ok, kanskje ikke de to siste der, men måtte bare! Takk for alle serriøse svar og tips. _Andy_ Farlig er det nok ikke. Men det er viktig å huske på at den vil alltid være der. Så det du må tenke deg godt om hva slags motiv du måtte ønske. Man kan alltids prøve å "rette" på med noe annet etterpå, men det vil aldri bli spesielt bra. Dessuten vil det å ta vekk tatovering alltids medføre en form for arr. Så, tenk hva slags motiv og hvor, så tenker du igjen om det er korrekt. Om du har samme tanke om en tatovering om 1 år med samme motiv og sted så vil jeg si at det bare er å kjøre på. Husk dog, at mange har fordommer mot tatovering i den forstand at du vil bli båssatt kjapt. Så mange vil nok fraråde tatovering i ansikt og på hender. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå