Gå til innhold

[Løst]Exchange 2007: import av storage group

petterg

Anbefalte innlegg

Sitter med et senario i testmiljøet:

En exchangeserver (2007) har tryna. Ny exchange server er satt opp alle brukere er i drift, men mailhistorikk er da borte. Noen dager etter at den nye serveren er oppe får man hentet ut filene fra diskene fra den gamle serveren.

Når man så sitter med disse filene, hvordan i all verden får lagt brukerenes gamle mail / kontaktbok / kalender inn på den nye serveren uten å overskrive mailer, kontakter, osv som de har lagt inn på den nye serveren?

Jeg ser for meg at det bare er et tidsspørsmål før et tilsvarende senarie kan dukke opp i et produksjonsmiljø, så sikkert lurt å ha lært det på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er grunnen til at man har backup..

De fleste bedrifter tar regelmessig backup av Exchange serveren sin, for de fleste bedrifter er mail bedriftskritisk og man har som regel sikret løsningen sikret på en eller annen måte.

En måte å gjøre det på er å kjøre en Dial Tone Recovery hvis du har mulighet.

http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb310773.aspx

Hvis du vil lese mer om emne disaster recovery og Exchange så ta en titt her.

http://technet.microsoft.com/en-us/library/aa998848.aspx

Lenke til kommentar

Den geniale løsningen heter ontrack powercontrols. At det er Ibas som forhandler den i Norge er et kvalitetsstempel. Etter å ha testet litt er konklusjonen at det er en fordel å ha mange små storage groups (kanskje en gruppe pr mailboks) for å forkorte time to recovery.

(Den bruker endel minutter på å scanne en 21GB .edb som er det største jeg har testa på.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...