Refrayin Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Hei, hadde en post tidligere https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1141345&hl= for å oppgradere skjermkort. Jeg har nå kjøpt det skjerm kortet som er nederst i posten xfx Radeon 4770. Men det trenger egen strøm direkte fra psuen, har ingen kobling jeg kan se som passer i skjermkortet. Se på den andre posten for å se psuen. Lurer bare på om jeg må skifte psu, eller m det er noe annet. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Hei, hadde en post tidligere https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1141345&hl= for å oppgradere skjermkort. Jeg har nå kjøpt det skjerm kortet som er nederst i posten xfx Radeon 4770. Men det trenger egen strøm direkte fra psuen, har ingen kobling jeg kan se som passer i skjermkortet. Se på den andre posten for å se psuen. Lurer bare på om jeg må skifte psu, eller m det er noe annet. Takk på forhånd. Er det en 6 pin kontakt du må ha? På noen strømforsyninger er det 4+2, sånn at 2 henger ved siden av, og kan brukes hvis man trenger Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Har du ledige molex kontakter/plugger, kan du kjøpe en overgang fra molex til 6 pin PCIe. Lenke til kommentar
Refrayin Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Står at kortet skal ha 2 PCIE 6pin/8pin kabler rett fra psuen Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Er det dette kortet du har, så står det at det skal ha to 6 pins plugger, så kanskje det er en ide at du tenker på en ny PSU. Mulig du har en annen modell enn det jeg linker til da. Skal du bruke adapter fra Molex til PCIe strømkabler vil du trenge 4 ledige Molex komtakter. Dessuten er det ikke en så god ide å ta strøm fra samme rail til de fleste komponentene. Du kan få problemer med nok strøm til skjermkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå