BigJaffa Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Hei. Eg fant eit greit script på google, men når eg skal teste registreringa kommer det bare opp "Error: User not added to database." Trur eg har gjort alt rett men siden eg ikkje kan noko om dette så spør eg her om det er nokon som kan hjelpe meg. Eg har server hos Pro ISP, der eg lagde ein MySQL Database til dette. Eg la infoen til den inn i dbconfig.php som skulle snakke med databasen. Link til sida. Link til sida mi. Håper noko tar seg til til å hjelpe. Endret 18. august 2009 av BigJaffa Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Hei, om du kunne poste register.php og dbconfig.php, så hadde det vært enklere å hjelpe deg. Men generelt sett, så kan du jo sjekke at brukeren du bruker på MySQL databasen har skrivetilgang på databasen. Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Brukeren har skrivetilgang. Register.php <?php // dbConfig.php is a file that contains your // database connection information. This // tutorial assumes a connection is made from // this existing file. include ("dbConfig.php"); //Input vaildation and the dbase code if ( $_GET["op"] == "reg" ) { $bInputFlag = false; foreach ( $_POST as $field ) { if ($field == "") { $bInputFlag = false; } else { $bInputFlag = true; } } // If we had problems with the input, exit with error if ($bInputFlag == false) { die( "Problem with your registration info. " ."Please go back and try again."); } // Fields are clear, add user to database // Setup query $q = "INSERT INTO `dbUsers` (`username`,`password`,`email`) " ."VALUES ('".$_POST["username"]."', " ."PASSWORD('".$_POST["password"]."'), " ."'".$_POST["email"]."')"; // Run query $r = mysql_query($q); // Make sure query inserted user successfully if ( !mysql_insert_id() ) { die("Error: User not added to database."); } else { // Redirect to thank you page. Header("Location: register.php?op=thanks"); } } // end if //The thank you page elseif ( $_GET["op"] == "thanks" ) { echo "<h2>Thanks for registering!</h2>"; } //The web form for input ability else { echo "<form action=\"?op=reg\" method=\"POST\">\n"; echo "Username: <input name=\"username\" MAXLENGTH=\"16\"><br />\n"; echo "Password: <input type=\"password\" name=\"password\" MAXLENGTH=\"16\"><br />\n"; echo "Email Address: <input name=\"email\" MAXLENGTH=\"25\"><br />\n"; echo "<input type=\"submit\">\n"; echo "</form>\n"; } // EOF ?> dbConfig.php <? // Replace the variable values below // with your specific database information. $host = "localhost"; $user = "khavehla_kris"; $pass = "123456789"; $db = "khavehla_dbusers"; // This part sets up the connection to the // database (so you don't need to reopen the connection // again on the same page). $ms = mysql_pconnect($host, $user, $pass); if ( !$ms ) { echo "Error connecting to database.\n"; } // Then you need to make sure the database you want // is selected. mysql_select_db($db); ?> Endret 18. august 2009 av BigJaffa Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Register.php <?php // Fields are clear, add user to database // Setup query $q = "INSERT INTO `dbUsers` (`username`,`password`,`email`) " ."VALUES ('".$_POST["username"]."', " ."PASSWORD('".$_POST["password"]."'), " ."'".$_POST["email"]."')"; // Run query $r = mysql_query($q); // Make sure query inserted user successfully if ( !mysql_insert_id() ) { die("Error: User not added to database."); } else { // Redirect to thank you page. Header("Location: register.php?op=thanks"); } } // end if Har du laget tabellen dbUsers? Isåfall, inneholder tabellen dbUsers alle de cellene som er listet(username, password, email)? Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Eg lagde ein database på serveren men fant ikkje ut korleis eg lagde tabell. Er det noko som eg må gjere uten om? Lenke til kommentar
bjaanes Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Du må ha en database med tables. Dette må du gjøre manuelt. Dersom du ikke kan noe om databaser anbefaler jeg deg å lære deg noen enkle kall og hvordan du lager en database skikkelig. http://www.php-mysql-tutorial.com/ Lær deg å bruke mysql, enten via kommandolinje (det jeg foretrekker) eller via et program som lar deg administrere databasen din. Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Du kan også se om du vil legge inn phpMyAdmin for å administrerer databasen din. Her er det enkelt å opprette databaser og tabeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå