EMS15 Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Som tittelen sier våkner jeg ikke av vekkerklokken. Det gikk helt greit i sommer, men jeg begynner på skolen i morgen så jeg trenger den. Jeg har vekkerklokken på høyest mulig lyd, og verst mulig lyd. Jeg har alle fem vekkerklokkene på (Alle fem på mobilen) alle med to minutters mellomromm. Den første begynner med rolig og fin musikk før jeg beveger meg videre til Ozzy og AC/DC og til slutt ender med Jens lekmann. Problemet er at jeg ikke merker at disse går før noen andre i huser kommer inn og vekker meg fordi jeg må slå den av. Vet noen hva jeg kan gjøre? Jeg er den siste som skal opp om morningene så jeg kan ikke få noen til å vekke meg. Lenke til kommentar
Bata Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Drikk vann før du legger deg. Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Hvordan skal vann hjelpe? Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Drikk knall mye vann før du legger deg og ikke piss... Da våkner du enten av at du må pisse noe sykt eller at det er bløtt i senga Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Sette klokken nærmere ørene dine på en måte? Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Hadde selv samme problemet når jeg brukte musikk som vekkelyd. Jeg byttet til den tradisjonelle vekkeklokke-lyden (fra gamle vekkeklokker (RINGEDINGEDINGEDINGEDINGEDING...)), og det løste problemet for meg. Hjelper også å legge seg litt tidligere natta før. Lenke til kommentar
leloco Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Hei og hå! Jeg har akkurat samme problem, og to effektive løsninger! 1, få deg en samboer som kan rive deg opp fra sengen. 2, På Claes Olshon selger de vekkeklokker for døve. De bråker som ett helvette, men det mest geniale- den har en vibrasjonsfunksjon som legges under hodeputa. Jeg kan love deg at den får deg opp!! Ikke er den særlig dyr heller. Lykke til! Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Ikke bruk musikk til å vekke deg. Skaff deg en god gammel piper. Den vil nok være så irriterende at du må opp (så lenge du ikke slår av den med engang da). Og ha to forskjellige alarmer. En ved siden av sengen og en som du faktisk må stå opp for å slå av. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Hei og hå! Jeg har akkurat samme problem, og to effektive løsninger! 1, få deg en samboer som kan rive deg opp fra sengen. 2, På Claes Olshon selger de vekkeklokker for døve. De bråker som ett helvette, men det mest geniale- den har en vibrasjonsfunksjon som legges under hodeputa. Jeg kan love deg at den får deg opp!! Ikke er den særlig dyr heller. Lykke til! HAr samme problemet, tror ikke vekkeklokken funker engang Må få kjøpt emg en sånn Lenke til kommentar
WillyWanker Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 HVORFOR ikke bruke ein alarm istede for musikk kanskje:P!? Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Jeg tror også at en vanlig vekkerklokkelyd eller lignende vil fungere mye bedre! Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Tror det vil hjelpe å legge seg litt tidligere jeg. Det er en grunn til at du ikke våkner, kroppen har ikke fått nok søvn. Du må legge opp døgnrytmen slik at du står opp til riktig tid, og du må legge opp dagsaktivitetene slik at du har tid til å legge deg tidsnok. I tillegg hjelper det om du spiser mat med en gang du står opp. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Hadde det samme problemet, måtte bytte vekkeklokke så våknet jeg igjen når den ringte. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 (endret) Kople en tidsbryter til en lampe - eller spiller lys ingen rolle ? Aller helst skal man legge seg såpass tidlig at man våkner naturlig innen du skal stå opp. Det er også snakk om å være disiplinert og innføre en streng døgnrytme som gjør at kroppen blir innstilt på å våkne til en bestemt tid. Endret 20. august 2009 av fjellreven1 Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 HVORFOR ikke bruke ein alarm istede for musikk kanskje:P!? Ja, musikk funker ikke bra, man burde heller bruke noen jævlige kjipe toner Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 Hadde vekkerklokken på 3.30 , 6.30 og 7.00. (skoleprosjekt, ikke spør) Jeg satt vekkerklokken fra meg på nattbordet. Etter noen timer ringte 6.30-klokken - fra under hodeputen. Jeg stresset med å finne den og til slutt fant jeg den. Jeg fant også ut at jeg hadde sent 13 meldinger til samme person som var helt tom, og jeg var på internet på mobilen.. Må virkelig få kjøpt meg en ny vekkerklokke. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Haha, dyrt skole prosjekt da Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Kjøp deg en vekkerklokke til nattbordet, som har sånn grusom: "BEEE BEEE BEE BEE BEE BEE" lyd... ååh som jeg hater vekkeklokken min! Men den får meg opp om morran... En kompis av meg slår av vekkerklokken i søvne, så han måtte kjøpe seg vekkerklokke med ett lite puslespill på toppen. Når den går av begynner den å pipe grusomt, og puslespill bitene blir slengt ut i rommet! Og den slutter ikke pipe før han har hentet bitene og lagt puslespillet... LOL Lenke til kommentar
Bata Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Episkt! En sånn en vil jeg ha! Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Den han har så er det puslespillbiter som legges på toppen av klokka.. Fant den ikke på nett noe sted, men fant en lignende her: http://www.gadgets.no/pusle-vekkerklokken.html LOL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå