Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Våkner ikke av vekkerklokken =/

EMS15

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier våkner jeg ikke av vekkerklokken. Det gikk helt greit i sommer, men jeg begynner på skolen i morgen så jeg trenger den.

Jeg har vekkerklokken på høyest mulig lyd, og verst mulig lyd. Jeg har alle fem vekkerklokkene på (Alle fem på mobilen) alle med to minutters mellomromm. Den første begynner med rolig og fin musikk før jeg beveger meg videre til Ozzy og AC/DC og til slutt ender med Jens lekmann.

Problemet er at jeg ikke merker at disse går før noen andre i huser kommer inn og vekker meg fordi jeg må slå den av.

Vet noen hva jeg kan gjøre? Jeg er den siste som skal opp om morningene så jeg kan ikke få noen til å vekke meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde selv samme problemet når jeg brukte musikk som vekkelyd.

Jeg byttet til den tradisjonelle vekkeklokke-lyden (fra gamle vekkeklokker (RINGEDINGEDINGEDINGEDINGEDING...)), og det løste problemet for meg.

Hjelper også å legge seg litt tidligere natta før.

Lenke til kommentar

Hei og hå!

Jeg har akkurat samme problem, og to effektive løsninger!

1, få deg en samboer som kan rive deg opp fra sengen.

2, På Claes Olshon selger de vekkeklokker for døve. De bråker som ett helvette, men det mest geniale- den har en vibrasjonsfunksjon som legges under hodeputa. Jeg kan love deg at den får deg opp!!

Ikke er den særlig dyr heller.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Ikke bruk musikk til å vekke deg. Skaff deg en god gammel piper. Den vil nok være så irriterende at du må opp (så lenge du ikke slår av den med engang da).

Og ha to forskjellige alarmer. En ved siden av sengen og en som du faktisk må stå opp for å slå av.

Lenke til kommentar
Hei og hå!

Jeg har akkurat samme problem, og to effektive løsninger!

1, få deg en samboer som kan rive deg opp fra sengen.

2, På Claes Olshon selger de vekkeklokker for døve. De bråker som ett helvette, men det mest geniale- den har en vibrasjonsfunksjon som legges under hodeputa. Jeg kan love deg at den får deg opp!!

Ikke er den særlig dyr heller.

Lykke til!

HAr samme problemet, tror ikke vekkeklokken funker engang :p

Må få kjøpt emg en sånn :p

Lenke til kommentar

Tror det vil hjelpe å legge seg litt tidligere jeg. Det er en grunn til at du ikke våkner, kroppen har ikke fått nok søvn.

Du må legge opp døgnrytmen slik at du står opp til riktig tid, og du må legge opp dagsaktivitetene slik at du har tid til å legge deg tidsnok.

I tillegg hjelper det om du spiser mat med en gang du står opp.

Lenke til kommentar

Kople en tidsbryter til en lampe - eller spiller lys ingen rolle ?

Aller helst skal man legge seg såpass tidlig at man våkner naturlig innen du skal stå opp.

Det er også snakk om å være disiplinert og innføre en streng døgnrytme som gjør at kroppen blir innstilt på å våkne til en bestemt tid.

Endret av fjellreven1
Lenke til kommentar

Hadde vekkerklokken på 3.30 , 6.30 og 7.00. (skoleprosjekt, ikke spør)

Jeg satt vekkerklokken fra meg på nattbordet. Etter noen timer ringte 6.30-klokken - fra under hodeputen. Jeg stresset med å finne den og til slutt fant jeg den. Jeg fant også ut at jeg hadde sent 13 meldinger til samme person som var helt tom, og jeg var på internet på mobilen..

Må virkelig få kjøpt meg en ny vekkerklokke.

Lenke til kommentar

Kjøp deg en vekkerklokke til nattbordet, som har sånn grusom: "BEEE BEEE BEE BEE BEE BEE" lyd... ååh som jeg hater vekkeklokken min! Men den får meg opp om morran...

En kompis av meg slår av vekkerklokken i søvne, så han måtte kjøpe seg vekkerklokke med ett lite puslespill på toppen. Når den går av begynner den å pipe grusomt, og puslespill bitene blir slengt ut i rommet! Og den slutter ikke pipe før han har hentet bitene og lagt puslespillet... LOL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...