TheEdge Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg bare lurte... Det skulle vel ikke være noe i veien for å bruke en hvilken som helst batterieliminator( har mange gamle liggende) som har riktig polaritet og spenning og kan levere tilstrekkelig strøm, som batterieliminator til cp885?? Eller er det noe helt spesielt med de orginale som gjør at man må bruke disse?? Jeg har også veldig mange vanlige oppladbare batterier(NiMH) liggende.. Jeg kan jo i utgangspunktet ikke bruke disse på dette kameraet, men orginalbatteriene er jo ganske dyre dersom man trenger flere sett.. Kan jeg ikke da bare lage en batteripakke på 7x1.2v batterier i serie og koble denne til dc inn(som skal være 8,4v) på kameraet.. Er jo ikke noe stort problem å ha en liten ledning fra kameraet og ned i lomme eller beltet eller hvor man nå vil ha batteripakken, selv om det kanskje ikke ser så elegant ut.. Er det noen grunn til ikke å gjøre dette?? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Du kan bruke en vanlig stabilisert strømforsyning til et kamera, men du må være sikker på at du kopler rett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå