pululf Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Bah, hadde håpet på at dette året aldri skulle komme. Alle har gledet seg, mens jeg har gått rundt og gruet meg... Hvorfor, spør du? Jeg har aldri vært på en fest, henger ikke sammen med venner pga vi ikke deler interesser (Ikke noe sted å møte dem heller. Bor på et sted der det kun finns én butikk, og ikke noe annet). Aldri hatt sex, aldri drukket, og tviler på at noen har lyst til å ha meg med på en russebuss, eller bli med hvis jeg tar iniativet. Merker at få personer liker å være rundt meg, har på følelsen at folk syns jeg er litt rar. Hva svarte skal jeg gjøre når det er meningen at russ skal dra rundt og feste og ha det gøy? Hvis jeg drar på fester, vil ingen kjenne meg igjen. Og det vil være awkard... Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Vel, det er ingen tvang i russefeiringen; det er ikke mer enn du gjør det til selv. Vil du presse grensene litt, så har du en mulighet til det; Vil du kjøre ditt eget løp og gi faen i de andre så er det ingen som vil sette noe særlig spørsmålstegn med det. Selv droppet jeg russefeiringen, og angrer ikke på det. Lenke til kommentar
MatsAndreassen Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Jeg blir selv russ i år og gleder meg til det! Det at du ikke drikker ser jeg ikke på som et stort problem, det fins mange i denne verdenen som ikke drikker og du skal være stolt over det. Ikke la deg presse av andre til å drikke heller om du ikke har lyst. Av og til kan det lønne seg å være litt "outsider" når det kommer til slike ting. Aldri hatt sex? Good for you my friend. Sex er ikke alt, og en dag vil den rette komme for deg også Russetid does not equal sex. Alt det sosiale kommer til å gå helt fint om ikke strålende bare du har litt selvtillit. Har en liten porsjon av sosial angst selv (sier ikke du har det altså!) og begynte nettopp på ny skole i tredje året på allmenn videregående. Har vært der to dager og føler ikke noe press til noe som helts og har det helt fint. Det eneste tipset er å smile og overbevise deg selv om at folk vil like deg. Om du har selvtillit og tar det meste med et smil vil folk akseptere deg. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 (endret) Takk for svarene Faktisk, så har jeg et ikke så lite snev av sosial angst, men det største problemet er at jeg har så lav selvtillit. Jeg ønsker ikke å spørre folk om vi skal finne på noe, siden jeg tenker på om de syns det er plagsomt at jeg spør... Det er plagsomt, siden jeg vet at andre ikke bryr seg om f. eks. hva slags klær jeg har på meg, hvordan jeg ser ut, hvordan jeg snakker, etc, men likevel klarer jeg ikke å slutte å tenke på det. Endret 21. august 2009 av pululf Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Er bare å drite i russefeiringen. Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Dersom du ikke vil være russ, er det ingen som tvinger deg. Selv var jeg ikke russ, og det var det ingen som brydde seg om. I ei klasse på 30, var det meg og tre andre som ikke var russ av diverse grunner (mine grunner var omtrent de samme som dine). Gjør ei personlig markering, og gi faen. Det er mitt råd til deg. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Det beste er vel egentlig å faktisk være russ og prøve å bli litt kjent med folk og få forskjellige erfaringer så man ikke ender opp tragisk og alene senere i livet. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Drikking er jo kjempegøy. Alle liker alle etter et par tre-ti pils. Man kan snakke om det kjedeligste og alle synes det er skikkelig spennende. Been there, done that Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Det beste er vel egentlig å faktisk være russ og prøve å bli litt kjent med folk og få forskjellige erfaringer så man ikke ender opp tragisk og alene senere i livet. Å ikke være russ og å ikke dra på fester osv er et personlig valg. En blir ikke "tragisk" av den grunn, og jeg ser helst at du gir faen i sånne forhåndsdømminger og heller respekterer at noen vil leve annerledes liv enn hva du anser som normalt. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Jesj, drit i russetida, få deg gode karakterer når alle de andre drikker bort vettet sitt, og du ser dem aldri igjen etter juni uansett. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Det beste er vel egentlig å faktisk være russ og prøve å bli litt kjent med folk og få forskjellige erfaringer så man ikke ender opp tragisk og alene senere i livet. Å ikke være russ og å ikke dra på fester osv er et personlig valg. En blir ikke "tragisk" av den grunn, og jeg ser helst at du gir faen i sånne forhåndsdømminger og heller respekterer at noen vil leve annerledes liv enn hva du anser som normalt. Vennligst behold roen mister. Les nå hele posten min og se det i en helhet. Nå sier han jo selv at det er fordi han har litt sosial angst, og han har ingen venner, aldri hatt sex osv osv. Vist han driter i russeferinga så mister han en gylden sjangse til å møte nye folk, få nye venner eller kanskje et kvinnfolk/mannfolk. Vist man skal gå hele livet å aldri tørre/gidde å være med på forskjellige festeligheter og forsetter og stenge seg ute fra omverdenen, så blir man å ende opp alene. Selvfølgelig er det et personlig valg, men det får jo følger uansett. Jesj, drit i russetida, få deg gode karakterer når alle de andre drikker bort vettet sitt, og du ser dem aldri igjen etter juni uansett. Man kan da feire russetiden og ha det artig uten å drikke seg idiot? Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Vennligst behold roen mister. Les nå hele posten min og se det i en helhet. Nå sier han jo selv at det er fordi han har litt sosial angst, og han har ingen venner, aldri hatt sex osv osv. Vist han driter i russeferinga så mister han en gylden sjangse til å møte nye folk, få nye venner eller kanskje et kvinnfolk/mannfolk. Vist man skal gå hele livet å aldri tørre/gidde å være med på forskjellige festeligheter og forsetter og stenge seg ute fra omverdenen, så blir man å ende opp alene. Selvfølgelig er det et personlig valg, men det får jo følger uansett. Jeg syns bare "tragisk" var et veldig nedlatende ord av deg å bruke. Trådstarter er selvsagt klar over hva det innebærer å aldri dra på fester, og jeg mener det siste han trenger er å føle seg enda mer unormal og utilpass enn han allerede gjør. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 (endret) Kanskje jeg valgte og formulere meg litt strengt der, men det jeg mener, er at det er veldig lett og falle helt ut vist man aldri tør å ta seg en fest/sammenkomst o.l. i ny og ne. Å russetiden kan være en fin arena for og øve seg litt. Endret 21. august 2009 av Cpt Lenke til kommentar
pululf Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Tror jeg har bestemt meg nå, jeg venter til russetia og ser hvordan det går. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 (endret) Ja det er vel litt tidlig å "trekke seg" allerede før skoleåret er startet. Kanskje du blir kjent med noen i klassen din, så kommer det bare av seg selv. Selv om du ikke er noen partykonge fra før. Det er sant som de sier over, at man kan bli farlig isolert og innesluttet hvis man alltid velger letteste utvei, altså sitte hjemme. It's all in your head. Endret 21. august 2009 av Bytex Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Let me tell you something, dawg! Jeg hadde aldri vært på fest, drukket eller noe slikt før jeg ble invitert på bursdagsfesten til en barndomsvenn av meg i slutten av 2.klasse (på videregående så klart!). Jeg var nervøs som bare faen, rett og slett fordi jeg ikke ante hvordan jeg skulle oppføre meg, hvordan jeg kom til å være i fylla og en hel haug med andre ting. Men jeg hoppet i det, og hadde det sykt morsomt. Det var starten på en helt ny livsstil for meg. De to-tre første ukene etter festen skjedde det fint lite, før jeg ble invitert på vors hos en venninne. Nå var plutselig frykten for festing forsvunnet, og byttet ut med en glede over det hele, rett og slett fordi jeg visste litt mer hva som ventet... Nå er jeg blitt kjent med en hel haug nye folk, og jeg har kommet inn i ett miljø der jeg virkelig trives. Jeg har blitt "inviet" i den gruppen med folk jeg alltid har ønsket å være i...rett og slett fordi jeg turte å dra meg selv inn i noe ukjent Så, ikke vær redd for russetiden. Det kommer til å bli en kjempetid for deg! Om du bare våger skal du se at du kommer til å bli kjent med en hel rekke koselige folk! Det handler bare om å være ydmyk og hyggelig, så skal du nok se at folk ikke er så store og stygge som du kanskje tror Lenke til kommentar
pululf Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Hehe, hvorre, det samme skjedde med meg Ble bedt på en bursdagsfest hos en jeg kjenner, og det var jo kjempegøy. vil gjerne gå på fester, men jeg vil ikke spørre folk om jeg kan komme, siden jeg ikke ønsker å presse meg på. Jeg tenker ALT for mye på hva andre føler, og det jeg ønsker minst er at de skal føle seg ukomfortable... Hva kalles det egentlig når man har det slikt? Altså, når man bryr seg forferdelig mye om hva andre føler/syns om en selv? Lav selvtillit? Endret 22. august 2009 av pululf Lenke til kommentar
MatsAndreassen Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Er ikke sikker, men tror det er sosial angst.. Lenke til kommentar
Sessipn Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Jeg sliter også med det du beskriver, at jeg er redd folk syns jeg maser hvis jeg spør om å få være med og at jeg tror folk egentlig ikke vil ha meg der. Pga dette har jeg gått glipp av utrolig mye, og jeg anger på at jeg ikke har tatt flere sjanser før. Så mitt råd til deg er å ta noen sjanser og lev livet. De fleste sjansene kommer bare en gang og du vet ikke hva som skjer før du har prøvd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå