Gjest gjesteper Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Hei. Jeg er en gutt på 17 år som er litt øm på venstre brystvorte, litt rart siden jeg ikke er det på høyre. Det er ikke vondt eller noe, men litt ekkelt om jeg er borti, og hvis jeg kjenner etter med fingeren litt inni, er det en slags liten klump lengre inni. Er redd for at det er noe galt med meg. Eller er det naturlig? Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Kanskje du burde lese litt her: http://www.lommelegen.no/321792/symptomer-paa-brystkreft Det er også forklaring om andre "kuler" i brystet her: http://www.lommelegen.no/321785/godartede-kuler-i-brystet Uansett er du i tvil så gå til lege. Og ja, gutter kan også få brystkreft. Lenke til kommentar
Gjest gjesteper Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Hehe, ja jeg har sjekket, men jeg er 17 år, og jeg har mine tvil om at det er brystkreft, men jeg går utifra at dette ikke er naturlig? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Hei. Du skrev at du er 17år gammel gutt. Det betyr at du er forsatt i puberteten. Enkelte gutter får forstørret "brystkjertler" rundt brystet i din alder pga. hormon forandringer. Man kan aldri være 100% sikker i medisin, men ut fra dine beskrivelser, er det mest sannsynlig det overnevnte. Vaio Lenke til kommentar
Gjest gjesteper Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Mens jeg er inne på det, hvor lenge sånn ca. kan jeg forvente at dette varer? Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Resten av livet. Med mindre du fjerner de med et kirurgisk inngrep. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Resten av livet. Med mindre du fjerner de med et kirurgisk inngrep. Snakk for deg selv. Jeg hadde det en periode da jeg var 14, kanskje 15 år gammel. Varte vel kanskje en uke eller 2. Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Utifra hva han sier høres dette ut som gynokomasti. Altså bitch-tits. Dette kommer ofte til mange i puberteten. Om det forsvant i løpet av 2 uker til deg, så er det ikke gyno du har hatt. De kan ikke bare "forsvinne". Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Utifra hva han sier høres dette ut som gynokomasti. Altså bitch-tits. Dette kommer ofte til mange i puberteten. Om det forsvant i løpet av 2 uker til deg, så er det ikke gyno du har hatt. De kan ikke bare "forsvinne". Hvem sier det er gynokomasti han har? Jeg hadde nett de samme symptomene og det er 100% borte nå. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Dette kan også være en irritert og "oppsvulmet" kjertel. Det at de "garantert" ikke forsvinner er bull. Hadde en i troppen med dette og han fikk det på grunn av hormonforandringer i kroppen. Var hjemme i en uke, egentlig ikke nødvendig, og de forsvant av seg selv. Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Jeg sier det? Ingen på diskusjon.no er leger(fleste i hvertfall) og kan komme med en rett diagnose. Utifra det han sier stemmer det også 100% med gynokomasti. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 (endret) Stemmer også med mye annet... "Brystene består av et omfattende nett av kanaler og kjertler og det er ganske naturlig at vevet kan kjennes ujevnt ut og at kjertler kan hovne opp." Fra lommelegen Endret 1. september 2009 av Chris_lox Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 (endret) Jeg hadde omtrent det samme som deg når jeg var på samme alder. Det var visst bare vev og fett ifølge legen, husker ikke eksakt. Men det forsvant etter en måned tror jeg, er visst vanlig i puberteten. Endret 1. september 2009 av Ant1 Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Hatt det jeg og i den alderen og det forsvant like lett som det kom etter noen dager uker whatever Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå