Gå til innhold

1 til 2 pc'er i ett skap, må jeg montere vifter i skapet?


molland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det et skap med hel dør & bakvegg(?) vil jeg tippe det er en dårlig ide å ikke ha noe ventilasjon ut/inn. Vil vel heller ikke være særlig til hjelp med vifter inn i siderommet (tegning) hvis det er like lukket som det andre rommet? :hmm:

 

Har et lignende opplegg (skap på hjul) på en pc, der skjærte jeg ut vent. hull i bunn (rett innenfor døra) slik at luft blir sugd rett opp av frontviften. Bak skjærte jeg ut en nesten "full size" åpning i bakplaten tilsvarende kabinett høyde/bredde, slik at varmluft fra strømforsyning går rett ut, og at det er lett å komme til kontakter. (dybde på skapet er bare noen få cm. større enn kabinett, så passet fint slik)

 

Selv om du har et svært/romslig skap, så vill jo varme bygge seg opp og da blir det jo "resirkulering" av varmluft etterhvert?

Lenke til kommentar

Takker for svar :)

 

Foreløpig er det den acer veriton (som nevnt i hva har du funnet i dag tråden) som har flytta inn (i ett skap som stod tomt..) ser jo den, att det bør være lufting i siden.

 

Kanskje da inn på venstre siden, som er ut i rommet også kanskje ut bak? Går det da greit å montere helt nede i hjørnet bak, så det ikke vises så godt?

 

Har litt planer om å flytte den vanlige stasjonære inni det skapet der også, og da bør det iallefall monteres vifter.

 

2 x 120 vifter på inn og ut luft da?

 

Frode

post-101581-1250694827_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg lurer jeg ser du..

 

Er jo ikke så fryktelig mange plasser ellers å plassere viftene da. foran er jo døra, til høyre er jo den andre delen av skapet.

 

Venstre side og bak leder ut i "frihet" Evt så kan jeg jo ta inn luft på venstre og ut i rommet på den andre siden av skapet.

post-101581-1250712127_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke lage en passelig avlang åpning i bunnplata rett foran disse to kabinettene? Dette avhenger selvsagt av at skapet står på føtter (eller sokkel som du lager åpning i, som evt. kan gjøres penere med et stykke lakkert Biltema netting etc.)

 

Jeg for min del synes i allefall at det idelle & mest naturlige luftstrømmen bør være >fra foran >bakover

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...