Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermkortdrivere funker ikke på Dell XPS M1330

Anbefalte innlegg

Nå har jeg prøvd 3 forskjellige skjermkortdrivere til min Dell, ingen av de funker... Jeg har nettop installert XP på dell'n. Jeg har installert alle drivere til dell, men det er kun skjermkortdrivern som ikke funker. Når jeg prøver å installere skjermkortdrivern, så går den over 50% så kommer det en svart skjerm og blir der hele tiden. Jeg lasta ned skjermkortdriver for XP...

Her er alle de jeg har prøvd :

Nvidia 185.85

169.09

163.44

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har jeg prøvd 3 forskjellige skjermkortdrivere til min Dell, ingen av de funker... Jeg har nettop installert XP på dell'n. Jeg har installert alle drivere til dell, men det er kun skjermkortdrivern som ikke funker. Når jeg prøver å installere skjermkortdrivern, så går den over 50% så kommer det en svart skjerm og blir der hele tiden. Jeg lasta ned skjermkortdriver for XP...

Her er alle de jeg har prøvd :

Nvidia 185.85

169.09

163.44

32 eller 64 bit XP?

64 bit kan være ett rent helvete på disse

Lenke til kommentar

Som det er nevnt her, den laptopen kommer med to forksjellige skjermkort, et Nvidia 8400M GS eller et Intel® Graphics Media Accelerator X3100. Så hvilket har du? Regner med at du har et Nvidia kort, så du kan prøve en driver fra laptopVideo2Go som modder drivere fra Nvidia.

Last ned driveren og pakk den ut med å dobbel klikke på den. Ikke installer den enda. Last så ned den moddete inf filen og kopier den til Nvidia mappen. Svar ja til å overskrive inf filen som er der. Dobbel klikk så på setup filen til Nvidia driveren og den bør installere seg uten problemer.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Som det er nevnt her, den laptopen kommer med to forksjellige skjermkort, et Nvidia 8400M GS eller et Intel® Graphics Media Accelerator X3100. Så hvilket har du? Regner med at du har et Nvidia kort, så du kan prøve en driver fra laptopVideo2Go som modder drivere fra Nvidia.

Last ned driveren og pakk den ut med å dobbel klikke på den. Ikke installer den enda. Last så ned den moddete inf filen og kopier den til Nvidia mappen. Svar ja til å overskrive inf filen som er der. Dobbel klikk så på setup filen til Nvidia driveren og den bør installere seg uten problemer.

Ok når har jeg prøvd det, så kom det opp bluescreen der det sto

Hardware malfunction

Call your hardware vendor for support

NMI: Parity check / Memeroy parity error

*The system has halted*

Lenke til kommentar

Dette er en feil melding som mest sansynligvis har med minnet til laptopen å gjøre. Du finner mer info hos Microsoft om dette. Denne feilen kan ha forårsaket problemene du hadde tidligere med å installere offisielle Nvidia drivrne.

Det du kan prøve er å laste siste BIOS fra Dell og oppdatere BIOS. Instruksjoner om hvordan dette gjøres finner du på samme side.

Har laptopen flere enn en RAM brikke, kan du prøve å fjerne en brikke og starte maskinen. Går det bra, ligger feilen i den brikken du tok ut. Skjærer det seg, bytter du RAM brikke og prøver igjen. Skal stå i instruksjonsboken hvordan du fjerner RAM brikker.

Lenke til kommentar

Sjekk hjemmesidene til Dell for å laste ned ny skjermkortdriver - er nok ikke den absolutt siste, men den pleier å være greit oppdatert, og skal passe til din maskin da du oppgir service tag for å finne de rette driverene.

Alternativt kan du sjekke litt på sidene til Dell - de har skrevet noe om at enkelte XPS-M1330 kan ha hardware relaterte problemer med skjermkortet. (Evt kan du ringe de - får god hjelp der når du har kommet deg gjennom den obligatoriske "er maskinen skrudd på" spørsmålene)

Lenke til kommentar
Sjekk hjemmesidene til Dell for å laste ned ny skjermkortdriver - er nok ikke den absolutt siste, men den pleier å være greit oppdatert, og skal passe til din maskin da du oppgir service tag for å finne de rette driverene.

Alternativt kan du sjekke litt på sidene til Dell - de har skrevet noe om at enkelte XPS-M1330 kan ha hardware relaterte problemer med skjermkortet. (Evt kan du ringe de - får god hjelp der når du har kommet deg gjennom den obligatoriske "er maskinen skrudd på" spørsmålene)

Maksina er solgt med Windows Vista, og det er det som blir gjitt support på.

Det finnes ikkje XP drivere til XPS 1330.

På tide å sjå framover gutter, Windows 7 er her (snart).

Det er ingen grunn til å installere XP i dag.

Skal du absolutt ha XP til å funke på maskina, må du gå til laptopdrivers2go.com og laste ned noken hacka drivere derifra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Maksina er solgt med Windows Vista, og det er det som blir gjitt support på.

Det finnes ikkje XP drivere til XPS 1330.

På tide å sjå framover gutter, Windows 7 er her (snart).

Det er ingen grunn til å installere XP i dag.

Skal du absolutt ha XP til å funke på maskina, må du gå til laptopdrivers2go.com og laste ned noken hacka drivere derifra.

Jeg har XPS 1330 med WinXP med Nvidia driver versjon 179.28

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=153941

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...