Ole12 Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Heisann. Har et irritabelt problem. PC'n fryser/låser seg nå og det. Og da mener jeg alt låser seg: Skjermbildet, musa, musikken. Slik er det i ca 10sek så fungerer den fint igjen. Ingen feilmeldinger eller noen ting. Det kan forekomme hvert minutt, og av til aldri. Men det skjer mest når jeg surfer på nettet, bruker spotify eller hører på musikk. Og når den låser seg så lyser HDD lyset / arbeids lyset på kabinettet, men pc'n er helt lydløs ingen HDD jobbing eller noe bare viftene som suser. Kjører WinXP (hadde også Win7 beta, men bytta tilbake til WinXP fordi jeg trodde problemet lå i Win7 betaen) CPU: Intel CoreDuo E6600 HD: EVGA 680i RAM: Corsair 6400 DDR2 4GB GPU: Geforce 8800GTX PSU: Fortron/Source Epsilon 600W. Og Creative X-fi Elite Pro lydkort Så min konklusjon er at jeg tror at det er for dårlig PSU, eller harddisken som jeg har OS'et på er klar for kvelden? Hva tror dere? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Det er et typisk windows-symptom når harddisken ikke "svarer", dvs jeg vil gjette å¨at det er harddisken som er klar for søpla. Lenke til kommentar
Ole12 Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Tviler litt på at det er den. Når jeg nedlaster, spiller, eller flytter filer mellom harddiskene så merker jeg ingenting av "frysningen eller låsingen" Lenke til kommentar
Zink Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Hva er gjort av tiltak? Tipper du vil ha nytte av vedlikehold. Lenke til kommentar
Ole12 Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Hva mener du da? Maskinen er nylig formatert? Kjører WinUpdate daglig. Bruker NOD32 Smart Security. Lenke til kommentar
Sprayer Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Testet minnet? Hadde selv liknende problemer med pc frys og minnet var feilen. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Testet minnet? Hadde selv liknende problemer med pc frys og minnet var feilen. Enig. Dette bør absolutt testes. Et anbefalt verktøy for å teste ram er programmet Memtest86+. Lenke til kommentar
Ole12 Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Ja har hørt om det, hvor lang tid bør minne testes? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå