JohndoeMAKT Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Heisann, jeg skulle gjerne hatt et grafisk audiovisualiseringsprogram for (K)ubuntu som tar input fra en analog innkanal på maskinen og som med OpenGL tegner pene farger og slikt, gjerne med varierende grafikk ala. gode gamle R2 for Winamp. Om det er standalone eller via en spiller som Amarok/Rythmbox/VLC har lite å si så lenge den kan overvåke en inputkanal i mikseren. Målet med dette er å visualisere på TV-en (via media-PC-en) musikken som spilles på den stasjonære maskinen ved å koble de sammen med en analog kabel. Musikken styres på en laptop som over det trådløse nettverket kjører ssh -X wine spotify fra den stasjonære maskinen som er tilkoblet begge forsterkerne, hvor den ene bare er tommer fra media-PC-en og TV-en. Jeg har altså bare lyst til å koble REC-OUT fra den forsterkeren til audio-in på media-PC-en og starte en applikasjon for visualisering. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) projectM er fancy. Bør kunne bruke det med enn innkanal skulle en tro. EDIT: siden jeg først leker med gstreamer gst-launch-0.10 alsasrc ! queue ! audioconvert ! libvisual_infinite ! video/x-raw-rgb,width=640,height=480,framerate=25/1 ! ffmpegcolorspace ! queue ! xvimagesink Trenger gstreamer og libvisual-plugins. Henter input fra "default" capture kanal i alsa. Programmet kan også hete gst-launch i noen distroer. Bruk pulsesrc istedet for alsasrc om du bruker slikt. Kan også sette enhet eksplisitt med device parameteren. Endret 18. august 2009 av jonnor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå