Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Anser den som LØST] - hvordan unngå shutdown - Windows 7

Anbefalte innlegg

Etter nyinnstallasjon, oppdager jeg at maskinen stenger seg automatisk av. Men jeg er litt usikker på hvor en finner innstilling, og hvilken default-innstilling som må justeres for å unngå shutdown/restart.

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter nyinnstallasjon, oppdager jeg at maskinen stenger seg automatisk av. Men jeg er litt usikker på hvor en finner innstilling, og hvilken default-innstilling som må justeres for å unngå shutdown/restart.

Kunne du forklare problemet ditt litt nærmere? Du har husket å aktivert Windows?

Lenke til kommentar

Er usikker på hvorfor. Men når jeg "møter ;) " PC'en dagen etter så har den gjort reboot uten at jeg har instruert den. Den stopper ved oppstartspassord fra BIOS, noe jeg selv har lagt til, sånn at jeg vet når slike reboot-fenomen oppstår.

Har også gått inn og satt at den aldri skal spare på strøm eller noe sånn.

Om den er aktivert var ett veldig interessant spørsmål. Det husker jeg ikke, fordi det er noen uker siden. Men det skulle jo være enkelt å sjekke dersom jeg trykker properties på Computer sånn at System dukker opp. Skal gjøre det ved første anledning. Akkurat denne PC'en befinner seg ikke i heimen for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Har du Windows 7 beta, begynte den å slå seg av automatisk annen hver time fra 1. august. Windows 7 RC vil begynne å slå seg av annen hver time fra 1. mars, men vil virke til 1. juli hvis jeg ikke husker helt feil. Har selv W7 RC og den virker bare fint, for øyeblikket.

Siste sjanse for å laste ned Windows 7 RC er den 20. august, tror jeg.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Etter sjekken fant jeg ut:

Windows 7 versjon 6.1 build 7100

(fra kommando dxdiag i search(run)-feltet)

Og den ER til og med aktivert.

Skal endre oppsettet til å spørre om vi ønsker å installere oppdateringer i Windows-Update, som er nevnt som forslag av syar2003 for å se om det kan gjøre forskjellen her. Mulig jeg må vente til neste oppdaterings-tirsdag fra Microsoft da. :!:

EDIT: En liten sjekk på nettet sier meg at build 7100 er det samme som RC (release candidate)

Jeg anser denne tråden for å være løst. Dersom det ikke skulle være tilfellet, så poster jeg bare ett nytt spørsmål når jeg finner ut om dette var ett Windows Update-relatert problem eller ikke

Endret av G
Lenke til kommentar

Ser at du anser dette som løst, men det var en ting jeg glemte å nevne. Både Vista og Windows 7 vil restarte PCen etter en viss tid når Windows Update har lastet ned en viktig eller kritisk oppdatering.

Dette har skjedd med min PC flere ganger uten av jeg har vært til stede.

Lenke til kommentar

Jeg satser også på at problemet er relatert til omstart/restart fra Windows-update. Har ikke noe valg nå enn å vente på at Microsoft slipper noen oppdateringer igjen.

Microsoft hadde jo også noen hasteoppdateringer som kan ha hatt effekt på selv Windows 7, uten at jeg er sikker på om det er tilfellet, da Windows 7 ikke er lansert ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...