X-Periment Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Vel... Med jevne mellomrom lager pcen min merkelige problemer for meg som jeg ikke klarer å fatte hvor feilen ligger! Det hele startet med at jeg kjørte en beta av w7 som jeg fikk beskjed om at skulle gå ut rundt 1. august. Fra 1. august og utover flyttet jeg i forbindelse med skole, samt kjøpte meg en liten bærbar så jeg trengte egentlig ikke bry meg om den her, stasjonære pcen min, før nå i det siste. I det jeg startet opp pcen for første gang fikk jeg meldingen "error loading operatin system" eller noe ala dette. Jeg regnet med at dette kom fra w7 beta så jeg tok det ikke så fryktelig tungt. Videre lastet jeg ned en ny versjon av w7 som jeg først installerte på kjæresten min sin pc uten problemer, for så å starte å installere på den stasjonære pcen min. Her kommer problemet inn. I den den går inn på andre del av installasjonen, den som heter pakker ut Windows filer eller noe i den duren står den bare på 0% i lang tid før jeg får opp en feil melding som jeg ikke husker ordlyden av, men innholdet går på at det mangler noen filer ett eller annet sted. Jeg tenkte med meg selv, okey, da laster jeg bare ned på en ny dvd og ser hvordan det går, det gikk like dårlig. Jeg har til og med prøvd en Xp cd uten noe større hell. Til slutt gikk jeg i retningen av ubuntu, har en bror som sverger til ubuntu samt at jeg har prøvd det før og synes det fungerer greit nok som erstatning til det meste andre ting bortsett fra spill. Dette fungerte uten de minste problemer. Jeg sitter i skrivende stund på den stasjonære pcen min med ubuntu kjørende! Midt oppe i dette fant i tillegg hovedkortet mitt ut at den egentlig bare har en fungerende RAM-slot så den skrudde seg av og startet opp med full piping, bare tok ut de andre brikkene og alt var ordnet igjen. Om disse to tingene, manglende evne til å installere windows, og bare en fungeredene slot henger sammen aner jeg egentlig ingenting om, jeg bare tenkte det var greit å få med seg i tilfellet. En mulig løsning på problemet er rett og slett sliten harddisk, jeg har hatt den nå i evigheter og formater flere ganger enn jeg muligens burde, det som da slår meg som merkelig er at jeg har to harddisker, den andre er forholdsvis ny, og den reagerer på samme måte på windows installering. Er det noe håp for at jeg kan få windows tilbake på pcen min? Endret 19. august 2009 av X-Periment Lenke til kommentar
RobinTX Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Enda ett bevis for at micro$oft=Evil og linux=awesome! Lenke til kommentar
X-Periment Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Indeed! Er bare synd at det skal være så stress å få spilt spill, kanskje spesielt wow, på det, hvis ikke hadde jeg egentlig ikke brydd meg om Windows! Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 1. Installer Linux 2. Last ned Wine 3. Spill WoW til du besvimer Lenke til kommentar
X-Periment Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 1. Installer Linux2. Last ned Wine 3. Spill WoW til du besvimer Already done, problemet er bare at det henger seg opp! Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Har opplevd så og si akkurat det samme for noen år siden. Etter et hav av feilsøking viste det seg at det var prosessoren (AMD) som var synderen. Byttet jeg til en annen, men identisk prosessor så virket Windows installasjonen. Kontaktet AMD og de syns det var snodig, men at det kunne være noe mot et instruksjonssett som var ødelagt som Windows benyttet seg av, mens Linux ikke brukte det. Lenke til kommentar
X-Periment Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Har opplevd så og si akkurat det samme for noen år siden. Etter et hav av feilsøking viste det seg at det var prosessoren (AMD) som var synderen. Byttet jeg til en annen, men identisk prosessor så virket Windows installasjonen. Kontaktet AMD og de syns det var snodig, men at det kunne være noe mot et instruksjonssett som var ødelagt som Windows benyttet seg av, mens Linux ikke brukte det. Jaha! Se så, passer greit nok, kjører en AMD prossesor så da er det sannsynligvis det som er greia da! Bestilte like greit ny prossesor, hovedkort og RAM i stad så da regner jeg med at det løser seg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå