spillegalen Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Hei. Jeg har nå blitt medlem av lovefilm.no og ser at jeg kan leie blu-ray filmer der. Så jeg lurer på om jeg burde kjøpe en ny spiller. Det anlegget jeg har nå er et sony DAV-DZ260 med forsterkeren i dvdspilleren(?). og tv'en er en panasonic 37" px80 Hvilken spiller vil passe til anlegget? jeg er ikke interresert i og svi av så mye.. Endret 18. august 2009 av spillegalen Lenke til kommentar
hypnotize7 Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Tja, Komplett.no har en BlurayDisc-spiller fra 1700 kr; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=443410 Siden du skal gjøre det så billig som mulig, plugger du en billig BD-spiller til TV´n din med en billig HDMI-kabel (Clas Ohlson har bra og billige) og en optiskdigital lydkabel til forsterkeren din. Da får du konge-bilde, men bare vanlig surround digitallyd (som DTS/Dolby Digital). Hadde forsterkeren din vært litt bedre og dyrere kunne du ha lagt til noen hundrelapper i en dyrere DB-spiller med analog surroundutgang, da hadde du fått HD-lyd også!* Det beste er å koble BD-spilleren med en HDMI-ledning til en surroundforsterker som kan ta imot HD-lyd og route lyden til høytalerne og HD-bilde videre til TV´n. Mer fremtidsrettet, men en prioritering om hvor film-interessert man er. * Når en BD-spiller konverterer lyden til analogt og sender den til en forsterker, går noe av lydbildet tapt underveis. Så det beste er selvfølgelig å sende alt digitalt gjennom HDMI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå