Gå til innhold

exilim ex z3 vs. a70 vs.olympus mju 300?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Best hvordan da?

 

Har ikke prøvd Olympusen, og bare lekt med de to andre i en halvtimes tid hver (dog brukt et A40 ofte, som ikke er så annreledes A70), men de er alle veldig forskjellige i alt annet enn oppløsning.

 

Litt vanskelig å gi råd når man ikke vet hva du er ute etter, men jeg skal forsøke likevel: :wink:

 

Hvis du vil ta bilder i regnvær: Olympus.

Hvis du vil ha noe som er lite og lekkert: Pentax.

Hvis du liker å eksperimentere: Canon.

 

Edit: Du er den jeg svarte i går, ja så da vet man jo hva du vektlegger... Er nok så sikker på at Canon tar best bilder av de tre, Pentax er jo et vanvittig kult kamera å 'ta med over alt', men jeg likte ikke å holde og betjene det. Olympusen har jeg som sagt ikke prøvd, men av de testene jeg har lest så kommer det ut under både Casio Exilim EX-Z3 og Pentax (med mindre du er mye ute i regnet da, og ser bort fra at det er 500,- billigere).

 

Les tester for bildekvalitet, funksjoner osv. og så gå i en fotobutikk og prøv deg frem (å bare kikke holder egentlig ikke): Hva man synes er godt å holde, enkelt å betjene osv. kan være vel så viktig som alt det 'tekniske'.

Lenke til kommentar

Takker for svar........ Beklager at jeg ikke spesifiserer hva jeg er ute etter! Har funnet ut at jeg ikke kan få i pose og sekk... Det som er viktigst for meg er:

- at det tar KLARE gode bilder

- LITE, kult, sneddent

- ikke over4000!!! med optisk soom..

 

 

synes ikke pentax var noe egentlig...virket ikke som om bildene var gode!! og a70 gir lett røde øyne (som jeg ALLTID får på bilder av meg selv :cry: )

synes d er utrolig vanskelig å velge med så lite erfaring...og selgere er selgere...

 

Blir kjempeglad for svar!!!!!!!!!!!!

cec :wink: ps!behøver egentlig ikke manuelle innstillinger! er nybegynner!

Lenke til kommentar

Tja... Da er vel kanskje Olympusen mest passende din 'brukergruppe'. En annen Olympus jeg såvidt har kikket på med veldig liknende funksjoner er C-350. Det du mister i stil-faktor og størrelse tas kanskje igjen av at det er billigere? Prioriteringer, prioriteringer...

 

Et annet kamera du muligvis bør vurdere er Nikon 3100. Det er ganske lite, veldig lett, og veldig godt/enkelt å holde og betjene. Noen synes det er stygt, men personlig synes jeg ikke det er så ille utseendemessig. Billig er det óg til ca. 3000,- Spesielt tatt i betraktning at det følger med oppladbare batterier, lader og Adobe Photoshop Elements 2.0.

 

Dette er et kamera det er nesten umulig å ta dårlige bilder med. Lite manuelle innstillinger, men et lass med lettforståelige motivprogrammer til nær sagt alle formål. Kunne ønsket at det hadde lyd på video samt AF-hjelpelampe men man kan ikke få alt her i verden. :wink:

 

Hat brukt dette et par uker og må stort sett si meg enig i testen til DigIT http://www.digit.no/Tester/nikon_3100/cp_3..._3100_intro.htm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...