Khaffner Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Har et lite forsterkerprosjekt gående her og har en (i mitt hode) vrien problemstilling: Forsterkeren har 2 kanaler; stereo. På kabinettet vil jeg ha 2 innganger. En 3.5" jack til musikk og slikt(Stereo), og en Gitar-Jack(Mono). Jeg vil ha en treveis bryter som velger mellom Musikk, Musikk&Gitar, Gitar. Og merk at Gitaren, som i utgangspunktet er mono skal spille ut gjennom begge kanalene. Jeg trenger hjelp til å tegne opp koblingsskjema. Hvordan bryteren, inngangene og forsterkeren skal kables. Noen som har peiling? edit: Hvis dette blir for vanskelig eller umulig bytter jeg til toveis bryter som velger enten musikk eller gitar. Endret 18. august 2009 av khaffner Lenke til kommentar
jogamaster Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Dette er vel ikke vrient. Men du må nesten benytte noe opamper her da. Husk en elektrisk gitar vanligvis har meget høy utgangs motstand, så her trenger du høyst sannsynlig en buffer. Men etter som du vil ta ut dette signalet i begge kanaler så trenger kan du bruke samme bufffer her også. Så hvordan skal du gjøre dette spør du. Vel Først trenger du en topolt treveis bryter. Så må du ha en buffer som tar inn gitar signalet hmm tror jeg tegner opp nåe jeg. Husk at dette bare er en prinsippskisse, men den skal virke. Har tatt med en alternative gitarinngang, hor du eventuellt kunne skifte ut R8 med et potmeter på eks 100k. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå