Robocoop Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 http://jantelovenbedmmerfinanskrisen.blogs...114-mill-i.html "Anti-rasisme" er åpenbart lønnsomt........... Med Frp håper jeg statsstøtten forsvinner umiddelbart til disse skurkene. Lenke til kommentar
Bata Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Hahahahhahah, så teit. SoS-Rasisme, trodde de var "non-profit" jeg... FrP vil vel gjøre dem ulovlige da. Flott, vi trengeer ingen til å fortelle oss at det er galt å sjikanisere enkelte folkegrupper. Endret 18. august 2009 av Bata Lenke til kommentar
niggerguy Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Lurer på hva parti han stemmer. Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 På generelt grunnlag vil jeg si at SOS-rasisme er en latterlig og rasistisk organisasjon som ikke fortjener noe som helst av støtte til sitt anti-arbeid for et bedre samfunn. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Når ble "lønnskostnader" og "lønn" det samme? Det er en viss forskjell på de to tingene, faktisk. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 "Anti-rasisme" er åpenbart lønnsomt........... Med Frp håper jeg statsstøtten forsvinner umiddelbart til disse skurkene. "Politikk" er er også åpenbart lønnsomt - Siv Jensen jobber ikke gratis, vet du. Men det gjør kanskje du? Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Det spørs hva du definerer som å "jobbe". Denne organisasjon er en rasistisk organisasjon som med eller uten vite og vilje fremmer segresjon og diskriminering i samfunnet gjennom sitt arbeid. Lenke til kommentar
Bata Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Ikke helt enig der, men mener at SoS rasisme er en tulleorg! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Det spørs hva du definerer som å "jobbe". Denne organisasjon er en rasistisk organisasjon som med eller uten vite og vilje fremmer segresjon og diskriminering i samfunnet gjennom sitt arbeid. Jeg har ikke så mye til overs for dem, men det skal ikke stikkes under en stol at de nok arbeider for det de oppfatter som et bedre samfunn. Noen konspirasjoner tror jeg ikke det er. Angående lønnen virker det jo ganske mye, men jeg vet ikke hvor mye lederne for slike organisasjoner normalt tjener, så det er jo vanskelig å si. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Det var nå voldsomt til tabloid oppslag da, Robocoop. Nå er det forsåvidt det vi har Oppslagstavlen til, men det skader ikke å gjøre litt kildegransking før man poster. Det har jeg gjort, og funnet ut følgende: De 1,14 millionene er den samlede lønnskostnaden til landsstyret i SOS Rasisme. Topplønnen er 310 000 pr. år, med andre ord en nokså moderat lederlønn. Kjell Gunnar Larsen er ikke daglig leder i SOS-rasisme, men økonomiansvarlig og medlem av landsstyret. Hadde du for eksempel tatt deg bryet med å sjekke skattelistene så hadde du sett at han hadde en samlet inntekt på ca 250 000 i fjor. Da kan han vanskelig han tjent over en million hos SOS Rasisme. Han har en 20% stilling i SOS Rasisme, hvilket betyr at han får betalt ca. 20% av 300 000... At de eier sine kontorer istedet for å leie dem står for meg som en sunn investering, om vi ser bort fra krakket for noen måneder siden. Det betyr at de har forrentet medlemmenes penger betydelig bedre enn om de hadde satt dem i banken... Geir Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Lønnskostnader er 2 164 000 og av dette er lederlønn 1 140 000. Alt i følge regnskapet. Jeg vet ikke hvor du har det fra at summen 1,14 mill. gjelder hele styret, men det høres ut som et gunstig sted å sitte i såfall. Ikke akkurat frivillig ulønnet engasjement dette. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Hvorfor mener du det skal være ulønnet? Geir Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Det er nok mange som jobber frivillig i SOS Rasisme. Men slike organisasjoner må (når de når en viss størrelse) ha et sentralt styre som kan administrere ting, og blir de riktige store må man ansette folk som da ikke får til til andre jobber. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) om jeg tolker det rett så er det 16 personer i dette styret: 1 140 000 / 16 = 71 250 http://www.sos-rasisme.no/Sentralt/view/11982 I følge wikipedia er det 10 personer i landsstyret: 1 140 000 / 10 = 114 000 http://no.wikipedia.org/wiki/SOS_Rasisme#T...r_og_oversikter edit: oppdatert med wiki-info. Endret 18. august 2009 av Ducktoy Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 om jeg tolker det rett så er det 16 personer i dette styret: 1 140 000 / 16 = 71 250 http://www.sos-rasisme.no/Sentralt/view/11982 I følge wikipedia er det 10 personer i landsstyret: 1 140 000 / 10 = 114 000 http://no.wikipedia.org/wiki/SOS_Rasisme#T...r_og_oversikter edit: oppdatert med wiki-info. I så fall et heftig honorar for å sitte og kose seg med gratis mat, og så sende "shout-down" troppene ut i gatene. Et lite statsstøttekutt burde gjøre susen. Jeg gleder meg allerede...... Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) tviler sterkt på at de i styret sitter og spiser gratis mat dagen lang uten å gjøre noe annet, men vet du noe annet om det må du gjerne dele dette med oss. edit: off-topic, men visste du at Siv Jensen tjente 898 000 i 2007? Endret 18. august 2009 av Ducktoy Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Egentlig er det jo merkelig at vi betaler en opposisjon uten makt. De kan jo ikke gjøre noe, de sitter bare prater om snikislamisering og sprit. Ærlig talt, hva har de fått til de siste fire årene? De rødgrønne har i alle fall administrert skuta og gjort litt av hvert. Jeg håper du tar ironien. Men saklig sett har nok styret i SOS Rasisme visse ting å sette fingrene sine i. Ikke bare druer og møtekjeks. Endret 18. august 2009 av Simon Aldra Korrigering. Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 114 000 per snute for det vervet er vel ikke akkurat gullkantet? De jobber litt for det, selv om det kan diskuteres om man støtter det de gjør eller ikke. Lenke til kommentar
M3tt Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Regner med du kommer med en dementering av de temmelig grove beskyldningene dine nå som det så ettertrykkelig er bevist hvor feil de er, Robocoop? Lenke til kommentar
trra Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 (endret) I så fall et heftig honorar for å sitte og kose seg med gratis mat, og så sende "shout-down" troppene ut i gatene. Et lite statsstøttekutt burde gjøre susen. Jeg gleder meg allerede...... Sett igang med.... Endret 20. august 2009 av trra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå