Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT har justert båndbredden!

Anbefalte innlegg

Jeg antar at det var flere som nøt godt av 4 mb i helgen, men nå ser det ut til at NGT har justert båndbredden til den faktiske hastighet. Jeg har Bravo-abonnementet som er 704/384. Mens jeg før lå på rundt 90-95 KB/s fra en god server ligger jeg nå rundt 75. Ikke no pes med det. Nå får jeg jo bare det jeg betaler for!

Andre som har lagt merke til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har fortsatt 4mbit 8)

var det ingen andre som tok det gode tilbude det var fra ngt med 4mbit ut august for 590 kr i engangs beløp?

vi fikk 5 gratis filmer, 3 mnd med gratis music movies og 3 mnd med tv2 internett tv, så syns det tilbudet var helt konge :)

Lenke til kommentar
Jeg har Bravo-abonnementet som er 704/384. Mens jeg før lå på rundt 90-95 KB/s fra en god server ligger jeg nå rundt 75. Ikke no pes med det. Nå får jeg jo bare det jeg betaler for!

Andre som har lagt merke til dette?

Hæ? Før fikk du 90-95 kB/s, men nå får du ca. 75? Hvis det er tilfelle, får du jo ikke det du betaler for. Teoretisk sett bør du få ca. 88 kB/s (eller mer)...

Lenke til kommentar

Dere blander, nesten alle sammen. Bravolinjen til NGT er som Zenit sier satt til 864/384 i ruteren, dersom linjen er god nok. Med overhead gir det en praktisk utnyttelse på ca 740 kbit/s ned ved maksimum pakkestørrelse (det får man omtrent alltid når man laster, men ikke nødvendigvis når man f.eks. spiller). Får du mindre enn det, er det en flaskehals et sted. Man kan gjøre noe av overhead'en litt mindre, slik at man får ca 1,5% høyere ytelse, ved å sette MTU til 1478.

Lenke til kommentar
Du skal ha 92,5 KBs som maks..

NGT leverer 740 Kb linje for å sikre seg at kundene får det dei betalar for. :smile:

Såleis: 740/8 = 92,5

Grunnen til at NGT setter linja til 740 istedet for 704 er at det skal kompansere for overhead på overføringene, siden alle dataoverføringer for overhead i form av overhead på de forskjellige protokollene i pakkene, vil man ALDRIG få 740/8 = 92.5, men heller 92.5 - ca 10%

Lenke til kommentar

Grunnen til at NGT setter linja til 740 istedet for 704 er at det skal kompansere for overhead på overføringene, siden alle dataoverføringer for overhead i form av overhead på de forskjellige protokollene i pakkene, vil man ALDRIG få 740/8 = 92.5, men heller 92.5 - ca 10%

Kan du ikke lese innlegget over før du poster bullshit? Linjen settes til 864, ikke 740... Altså bør du få 864/8 = 108 - ca. 10% = 97 k.

E

Lenke til kommentar
jeg har fortsatt 4mbit 8)

var det ingen andre som tok det gode tilbude det var fra ngt med 4mbit ut august for 590 kr i engangs beløp?

vi fikk 5 gratis filmer, 3 mnd med gratis music movies og 3 mnd med tv2 internett tv, så syns det tilbudet var helt konge :)

Bestilte nettop :woot: de justerer hastigheten i løpet av dagensier de.
Lenke til kommentar

Hmmm... Jeg ligger vanligvis på 1160, men i helga lå jeg på rundt 1950. Det skulle jo egentlig være mer, ikke sant? HVa kan grunnen være til dette?

Har analog linje

(Hastigheten ble sjekket på IT-avisen.no)

Lenke til kommentar
Pin: Har du sett noen av de filmene? Hvordan er kvaliteten i forhold til DVDRip DivX/XviD?

Har sett to filmer nå jeg, Final Destination og Frequency. Kvaliteten er ikke topp. Det er litt lav oppløsning så alt blir litt firkanta, men den er godkjent.

Det som irriterte meg mest var at filmene ble sendt i fullscreen mao pan&scan istede for letterbox og med tvungen teksting.

35kr for en film er for dyrt, men jeg kommer til å se de resterende 3 gratisfilmene jeg har igjen ja. Video-on-demand er egentlig veldig tøft :) Litt synd at de ikke tar en pris på kanskje 15-20kr filmen. 35kr er jo det samme som i en videosjappe og det må utvilsomt være billigere å distribuere filmene over nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...