Rice Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) jeg skal lakkere diverse plastik på bilen, se bilder: det er altså det gråe i grillen og gråe i hjulbuene er det bare å spraye på med fargen jeg ønsker? eller må jeg pusse eller noe lignende først? Endret 18. august 2009 av Rice Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Du må gjøre det skikkelig rent og tørke over med en klut og feks rødsprit, så må du grunne med grunning ment for plast, så vannslipe og til slutt lakke... du må selvsagt også maskere området du skal lakke og det meste av bilen Lenke til kommentar
Brian Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Ikke bruk rødsprit til rengjøring. Puss plastikken litt for å lage en ru overflate så lakken har noe å feste seg i. Puss med litt fint pussepapir og vask deretter av med tynner eller isopropanol etter du er ferdig. Så deretter er det bare å legge på grunning og lakk. Men vær obs på at det kan være litt vanskelig å få lakken til å sitte skikkelig på plasten. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Ikke bruk rødsprit til rengjøring. Puss plastikken litt for å lage en ru overflate så lakken har noe å feste seg i. Puss med litt fint pussepapir og vask deretter av med tynner eller isopropanol etter du er ferdig. Så deretter er det bare å legge på grunning og lakk. Men vær obs på at det kan være litt vanskelig å få lakken til å sitte skikkelig på plasten. Så du mener det er bedre med tynner?? Rødsprit er mildere for plasten enn tynner (og billigere) Lenke til kommentar
Brian Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Ville heller gått for isopropanol for å være på den sikre siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå