Deviator Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Jeg har i flere dager styret med å få det trådløse til å koble seg opp før påloggings skjermen. Dette slik jeg kan restarte via remote og kunne komme på igjen denne maskinen. Er det noen som har gjort dette før og kan gi meg tips ? Jeg har lest litt og mange sier det skal være rett frem med å redigere /etc/network/interfaces Noen som vet hva jeg må ha med der ? Jeg har en Dell M1730 XPS Ubuntu 9.04 Output fra: lshw -C network *-network description: Wireless interface product: PRO/Wireless 4965 AG or AGN [Kedron] Network Connection vendor: Intel Corporation physical id: 0 bus info: pci@0000:0c:00.0 logical name: wmaster0 version: 61 serial: 00:1f:3b:c0:48:87 width: 64 bits clock: 33MHz capabilities: bus_master cap_list logical ethernet physical wireless configuration: broadcast=yes driver=iwlagn ip=192.168.1.110 latency=0 module=iwlagn multicast=yes wireless=IEEE 802.11abgn Her er det siste jeg forsøkte uten hell The loopback network interface auto lo #iface lo inet loopback #iface wlan0 inet static #adress 192.168.1.110 #netmask 255.255.255.0 #gateway 192.168.1.1 #wpa-ap-scan 1 #wpa-pairwise TKIP #wpa-group TKIP #wpa-psk XXXXXXX #wpa-driver iwlagn #wpa-key-mgmt WPA-PSK #wpa-proto WPA #wpa-ssid XXXX #auto wlan0 Forøvrig er jeg også litt forvirret om jeg skal bruke wlan0 eller wmaster0, men har forsøkt begge. Er evig taknemmelig for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå