Pizzaen Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Hei. Jeg skal kjøpe en pc til ca. 9k. Den skal bygges selv også skal den brukes hovedsakelig til spilling. Den skal også overklokkes ganske mye. Problemet er at jeg ikke greier og bestemme meg for om jeg skal gå for AMD Phenom II X4 810 eller Intel Core 2 Quad Q9550. Core 2 er bedre når det gjelder overklokking osv. mens Phenom II er mye nyere osv. i7 oppsett er uaktuelt siden jeg har bare 9k. Hvilket oppsett ville du valgt? Hvorfor? Endret 18. august 2009 av Pizzaen Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Siden maskinen skal overklokkes og brukes til spilling, ville jeg definitivt ikke valgt AMD Phenom II X4 810. Om man skal gå for AMD CPU, vil i så tilfelle AMD Phenom II X3 720 Black Edition være et bedre valg med tanke på ditt bruksområde og din prisgrense. Siden PC'n skal brukes til spilling og GPU er litt viktigere enn CPU, ville jeg muligens valgt AMD Phenom II X3 720 Black Edition. Hva med noe a'la dette? ¤ 1x PC i deler - AMD Phenom II X3 720 ¤ 2x Thermalright HR-03 Rev.A 90mm GPU Cooler ¤ 2x 92mm vifter (Til GPU kjøler) ¤ 1x Noctua NH-C12P CPU kjøler <-Alternativ-> ¤ 1x Cooler Master MegaFlow 200 Red LED Fan <-Alternativ-> Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Ok, men mener du at jeg skal velge AMD Phenom II X3 720 Black Edition istede for Intel Core 2 Quad Q9550 (eller en annen Core 2 prossesor)? Edit: Btw, jeg trenger ikke forslag til oppsett, jeg trenger bare og vite hva jeg skal velge av Intel og AMD... Endret 18. august 2009 av Pizzaen Lenke til kommentar
mesteryoda Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Har x3 720 selv å har ingenting vondt å si om den, klokka den selv til 3.4 som er ganske lett siden den er en black edtion. Når det gjelder ytelse så er den et lite monster for den prisen den koster, kjører alt av nye spill på maks sammen med mitt ati 4890, så anbefaler den sterkt! Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Jeg tror også at 720 vil være et knallgodt alternativ. Dessuten kan den deaktiverte kjernen i enklete tilfeller låses opp med full funksjonalitet, og du har da en ulåst quadcore til en BILLIG penge. Skjønt, det bør sees på som en bonus dersom det går. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Tenker du på 920? Etter det jeg vet så er alle kjernene aktive... Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Tenker du på 920? Etter det jeg vet så er alle kjernene aktive... 720 er en quad med en deaktivert kjerne, som i endel tilfeller har vist seg å være funksjonell og mulig å låse opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå