Howard Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Oppfølgeren til verdens første OLED-TV kommer trolig ikke før til neste år. Les mer Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Ikke så veldig overraskende. Tviler og på at Samsung har hastverk med å gi ut OLED, når markedsføringa med Edge-LED har vist seg så effektiv, i tillegg til at de fleste andre produsenter sitter (delvis) på gjerdet. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Gi meg en 20" med DVI-kontakt og en respektabel oppløsning (minst 1600*1200) så blir jeg glad Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Finanskrisa har også gjort sitt til at salget av luksusvarer har sunket. OLED er og vil forbli en luksusvare på grunn av at det vil i overskuelig fremtid koste betydelig mer å produsere enn tilsvarende størrelse LED-LCD. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Jeg tviler da sterkt på at Oled er dyrere i produksjon enn led-lcd. En av hovedpunktene med oled når det presentertes for 4-5 år siden var jo at de bare kunne printes ut på plastfilm, og dermed ha minimale material- og produskjonskostnader. Men at selve utviklingen kostet mye penger. Så jeg kan ærlig talt ikke skjønen hvorfor de ikke presset dette gjennom med en gang (tenk om en produsent hadde satset steinhardt på det i 2004, blitt ferdig i 2006, og fått rullet ut modeller i 2007, med en lavere produksjonskostnad, og en langt høyere bildekvalitet enn alle andre. PROFIT! Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Det har nok mer med vanskeligheter i produksjon (stort antall kasserte paneler) og levetiden til panelene (OLED sliter veldig med dette i forhold til konkurrerende teknologier). Det hjelper lite om de er billige å produsere om levetiden er på fire til fem år. Få konsumenter er villige til å bruke penger på en TV som har halvparten av levetiden sammenlignet med LED LCD. Det blir også vanskelig å forsvare i disse miljøverntider. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Er det noen som har hørt noe mer om når vi kan forvente 3D TVer? Aner meg at SONY vil være tidlig ute der også i og med at de viste frem PS3 og spill i ekte 3D på CES09.. Lenke til kommentar
Diskusjonsmannen Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 (endret) Å jeg gleder meg sån. Hvis Samsung lager en skjerme like klar som Omniaenes AMOLED er dete heftigt! Men jeg håper det blir en grei levetid og en grei pris. Endret 20. august 2009 av Wilhelmsen07 Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 @Flimzes: Den OLED'en du tenker på er en annen type OLED, kalt Polymer OLED. Denne OLED'en er billig å produsere, ja, men OLED'en som ligger bak TV'r er annerledes, og heter Small Molecule OLED. Grunnen til at SMOLED er dyrere enn POLED er fordi prosessen bl.a. inkluderer et vakuum. Pluss at man for det meste bruker glass på SMOLED. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Forslag: bruk poled i tver? Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Vel, POLED er som sagt billig-varianten, og ikke like god på bildesiden. Vi snakker tross alt om en skjerm laget på en inkjet... Lenke til kommentar
hypnotize7 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Jeg tviler da sterkt på at Oled er dyrere i produksjon enn led-lcd. En av hovedpunktene med oled når det presentertes for 4-5 år siden var jo at de bare kunne printes ut på plastfilm, og dermed ha minimale material- og produskjonskostnader. Men at selve utviklingen kostet mye penger. Så jeg kan ærlig talt ikke skjønen hvorfor de ikke presset dette gjennom med en gang (tenk om en produsent hadde satset steinhardt på det i 2004, blitt ferdig i 2006, og fått rullet ut modeller i 2007, med en lavere produksjonskostnad, og en langt høyere bildekvalitet enn alle andre. PROFIT! Dere må inderlig ikke tro at det dere får servert av disse produsente er det beste pt! Disse kyniske Onkel Skruene som sitter på toppen av disse selskapene vil helst selge markedet tomt for potensiale før de "plutselig" finner opp noe litt bedre.... Først må markedet for Full-HD-LCD-tv´er tømmes, før vi blir fortalt at det vi har i stua er noe ræl som bør byttes ut før øya blir firkanta.... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Selvfølgelig, jeg bare sier at en onkel skrue kunne blitt noe så latterlig mye rikere enn resten hvis "han" hadde spillt kortene sine riktig. Resten av verden hadde også blitt ganske fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg