Gå til innhold

Tips til "gode", men ikke alt for dyre hjul?


opar

Anbefalte innlegg

Hei

Har nå, etter bare en sesong som satsende syklist, klart å ødelegge hjulene mine. Det gjør ikke så mye da hjulene er den dårligste modellen til Shimano (fulgte med sykkelen, en 2008 HardRocx CambriumRR. En grei nybegynnersykkel, ikke noe mer..) og ser nå etter nye hjul. Tror en pris på mellom 2500-3000 er grei, men kan overstige den bittelitt hvis det er gode hjul det er snakk om.

 

Er fult klar over at jeg ikke får det beste av det beste, men det er ikke så viktig da det ikke er utstyret som vinner rittene ;)

Har sett litt på Mavic Cosmic Elite og andre modeller fra både Easton og andre leverandører i samme prissjiktet.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

campagnolo har noen bra hjulsett du kan ta en titt på, samme gjelder Mavic.

hvis du vurderer Cosmic elite, så ville jeg heller ha kjøpt Campa zonda, cosmic elite er tunge, egener seg ikke i bakker, men til gjengjeld så er de sterke, samme gjelder zonda, men de er litt lettere.

Er syklisten som sitter oppå sykkelen som vinner rittene, ikke sykkelen;)

Lenke til kommentar

Takker : )

Ser at Zonda har shimano boss, dette betyr vell også at de passer til den tidelte shimanokassetten min? Er ikke helt inne på utstyrsfronten enda..

 

EDIT: Ser på Chainreactioncycles.com at de passer til min tidelte kasset med en ekstra "spacer".. er dette en stor utgift?

Endret av opar
Lenke til kommentar

På chainreaction koster Zonda 3500, og det er såpass dyrt at man får fri frakt til Norge :new_woot:

 

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=25007 Dura Ace kan jo også være noe?

 

EDIT: Så nå at Dura Ace prisen jeg først så var på ett hjul, skal helst ha sett ;)

 

EDIT2: Ser at Zonda går for 3700 på bikeshop.no.. kan hende det blir kjøp uti helga/uka, skal snakke litt med en utstyrsglad syklist i klubben som kommer hjem i morgen :D

Endret av opar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...