oblivian Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Heisann, I forbindelse med bygging av ny PC kjøpte jeg meg en ny PSU i går: Corsair Powersupply 1000W Black. Sånn i forhold til strøm/spenning osv. virker den forsåvidt OK, men den bråker veldig. Den høres faktisk litt ut som en akvariepumpe. Er det noen som har samme PSU, med eller uten disse ulydene? I tillegg, når jeg lyser nedig PSU casen med lykt så ser det ut som noe hvitt, nesten litt kremaktig lekker ut fra en av transistorene. Det lukter ikke. Jeg har ikke åpnet boksen å sjekket nøyaktig hva det er i og med at dette muligens er en garantisak. Noen som vet? Takk for tips. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Lever inn som DOA om en av kondensatorene lekker. Antar det var en slik du mente? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Hvitt kan det være limet. Om en kondis lekker så er det brun rustfarget sak som flyter ut. Lim brukes i PSUer for å hindre coil noise blant annet. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 (endret) OK, takk for info. Jeg skal prøve å ta et bilde av det, så kan dere vurdere det. Det kan godt være lim. Ulyden har forøvrig gitt seg. Kanskje noe kulelager eller lignende som måtte gå seg til? PSU'en er montert i et Antec 1200 hvor poweret plasseres i bunn. PSU'en blir også liggende opp-ned. Vet ikke om sånne ting har noe å si? Endret 19. august 2009 av oblivian Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Kondensatorene lekker nok ikke om den er helt splitter ny. Det er nok antageligvis en spole som vibrerer. Dette er ikke farlig, men kan være forstyrrende selvfølgelig. Om lyden er borte, så er det vel noe som har gått seg inn, men du får se om den kommer tilbake. Og ja, som 007CD påpeker, det hvite er lim som blir påført under produksjonen. Ser litt rotete ut, men skal være slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå