Gå til innhold

Corsair Powersupply 1000W Black - Støy.

Anbefalte innlegg

Heisann,

I forbindelse med bygging av ny PC kjøpte jeg meg en ny PSU i går: Corsair Powersupply 1000W Black. Sånn i forhold til strøm/spenning osv. virker den forsåvidt OK, men den bråker veldig. Den høres faktisk litt ut som en akvariepumpe. Er det noen som har samme PSU, med eller uten disse ulydene?

I tillegg, når jeg lyser nedig PSU casen med lykt så ser det ut som noe hvitt, nesten litt kremaktig lekker ut fra en av transistorene. Det lukter ikke. Jeg har ikke åpnet boksen å sjekket nøyaktig hva det er i og med at dette muligens er en garantisak.

Noen som vet?

Takk for tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, takk for info. Jeg skal prøve å ta et bilde av det, så kan dere vurdere det. Det kan godt være lim. Ulyden har forøvrig gitt seg. Kanskje noe kulelager eller lignende som måtte gå seg til?

PSU'en er montert i et Antec 1200 hvor poweret plasseres i bunn. PSU'en blir også liggende opp-ned. Vet ikke om sånne ting har noe å si?

Endret av oblivian
Lenke til kommentar

Kondensatorene lekker nok ikke om den er helt splitter ny. Det er nok antageligvis en spole som vibrerer. Dette er ikke farlig, men kan være forstyrrende selvfølgelig. Om lyden er borte, så er det vel noe som har gått seg inn, men du får se om den kommer tilbake.

Og ja, som 007CD påpeker, det hvite er lim som blir påført under produksjonen. Ser litt rotete ut, men skal være slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...