oajen Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Jeg har idag Canon EF 10-22 og Tamron 17-50 f/2.8 Det som jeg ser etter er en vidvinkel som er mere lys sterk Da vinteren nærmer seg her oppe i nord og nordlyset(aurora borealis) også melder sin ankomst så søker jeg råd ang kjøp av en vidvinkel som er mere egnet til denne type fotografering enn de jeg allerede har. Har observert at canon 24mm 1.4 koster en hel liten formue Er det noen andre objektiver som er egnet til dette? Derfor ønsker jeg å høre andres erfaringer/råd ang objektivsom jeg kan bruke til dette. Takk Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 såvidt jeg har skjønt stiger prisen for et objektiv i takt med hvor lyssterkt det er så det høres ikke urimelig ut i mine ører at et objektiv med f1.4 koster litt. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) De fleste nordlysbildene jeg har sett, er tatt med en lukkerhastetighet på mellom 1- og 20 sekunder og med en blender på 4. Tror derfor at det utstyret du allerede har bør være bra nok, men dersom du virkelig ønsker et nytt (lyssterkt) glass kan du se på blant annet: sigma (de har alt fra 20mm f/1.8 -> 30mm f/1.4) eller Canons 28mm f/1.8... Endret 18. august 2009 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå