Gå til innhold

Canon PowerShot SX10 IS vs. Panasonic DMC-LX3

Anbefalte innlegg

Hvordan er disse to kameraene satt mot hverandre?

Jeg tar mest bilder av barn og mennesker i sitt miljø, samt noe arkitektur og natur. Vil disse kameraene være bra, eller bør jeg se etter noe annet?

Endret av Rainy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Totalt forskjellige.

SX10IS er en superzoom med liten bildebrikke og fokus på stort zoomområde. LX3 er et kompaktkamera for lavlys- og vidvinkelfetisjister, med stor bildebrikke (til kompaktkamera å være), lyssterk optikk og svært begrenset zoomområde.

Til landskap og arkitektur er det neppe så stor forskjell, bortsett fra i skumring og tidlig på morgenen. LX3 har litt mer vidvinkel, det kan være kjekt men neppe essensielt. Til å ta bilder av barn som ikke sitter helt stille er antageligvis ingen av dem særlig bra, siden autofokusytelsen til kompaktkameraer best kan beskrives med ordet "meh". Men LX3 gir deg i hvert fall mulighet til litt kortere lukkertider.

Lenke til kommentar
Totalt forskjellige.

SX10IS er en superzoom med liten bildebrikke og fokus på stort zoomområde. LX3 er et kompaktkamera for lavlys- og vidvinkelfetisjister, med stor bildebrikke (til kompaktkamera å være), lyssterk optikk og svært begrenset zoomområde.

Til landskap og arkitektur er det neppe så stor forskjell, bortsett fra i skumring og tidlig på morgenen. LX3 har litt mer vidvinkel, det kan være kjekt men neppe essensielt. Til å ta bilder av barn som ikke sitter helt stille er antageligvis ingen av dem særlig bra, siden autofokusytelsen til kompaktkameraer best kan beskrives med ordet "meh". Men LX3 gir deg i hvert fall mulighet til litt kortere lukkertider.

Jeg har egentlig veldig lyst på LX3, men synes prisen er stiv. Er det noen andre kameraer som vil være bedre til å ta bilder av barn (i aktivitet)?

Lenke til kommentar

Tja. Stort sett et hvilket som helst speilreflekskamera med et rimelig fastobjektiv rundt f/1,8-f/2 eller en ekstern blits.

Det finnes sikkert kompaktkameraer som er mindre dårlige enn LX3 til det bruket, men jeg tror du skal slite med å finne noen som er bra

Lenke til kommentar
Tja. Stort sett et hvilket som helst speilreflekskamera med et rimelig fastobjektiv rundt f/1,8-f/2 eller en ekstern blits.

Det finnes sikkert kompaktkameraer som er mindre dårlige enn LX3 til det bruket, men jeg tror du skal slite med å finne noen som er bra

Speilrefleks har jeg, men trenger et litt mindre kamera til å ta med når jeg ikke gidder drasse rundt på speilrefleksen..

Får komme meg i sjappa nok en gang og se om de ansatte vet mer denne gangen.

Lenke til kommentar

Personlig er jeg veldig glad for LX3 som supplement til speilrefleksen, men til å ta bilder av barn og bikkjer blir det i tregeste laget.

For min del var det vidvinkel og lavlysytelse som var hovedprioritet, og til det er det et ypperlig valg.

Canon G10 har kanskje et mer bedre allround-zoomområde, og ser ut til å være litt raskere i følge dpreview sin test. Men om det er tilstrekkelig mye bedre vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...