Bear^ Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 La meg stille det i små ord da. Hva mister man som Linux tilføyde ved at man fjerner OS støtten? Sist jeg sjekket var Linux støtte i PS3 mer en novalitet fremfor noe funksjonibelt med tanke på at det gikk tregt. sony sparer seg sikkert for noen utviklingshensyn.. kanskje en krone her og der. I tillegg kan det jo være at noen en dag klarer å gi linux tilgang til mer av ressursene i ps3 maskinen, og for alvor begynne å installere software på maskinen.. Dette vil nå bare bli mulig på alle gamle ps3 maskiner, så de begrenser jo til en viss grad utbredelsen av slikt kanskje.. I.o.m at det ikke er noe som er "støttet" av Sony men lagt med kun for syns skyld ser jeg det ikke som å fjerne noe, om det hadde vært noe Sony hadde støttet fult og holdent med egene programmer hadde jeg skjønt det men det er OpenSource nettverket som jobber aktivt for dette så slik sett answer jeg det ikke som at Sony har fjernet noe. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Bear^: Du sier selv at linuxstøtten gjør PS3 til en bedre mediamaskin, men det stemmer vel ikke nå lenger når støtten er fjernet? Andre bruker linuxstøtten som et argument for å velge PS3 framfor X360 men nå i denne tråden er det plutselig utbetydelig og det er "korrekt" at Sony fjerner støtten? Syntes det var en kul feature jeg, men hvor nyttig det var vet jeg ikke, har ikke prøvd det selv. Mangel på bakoverkompabilitet da, er det noe godt argument for å fjerne det da? En "ny" konsoll som slim er burde vel vært laget for å gjøre alt det beste fra Sony, dermed også PS2-spill. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Ja snakket om mulighetene på et brukertyrt plan, ikke Sony's plan. Sony støtter det ikke, ergo de fjerner ikke noe annet enn en funksjon som for deres del er unyttig. Fjerne? De har ikke hadt det siden PS3s lansering og var noe av det første som ble fjernet lenge før Slim ble påtenkt. Det er heller snakk om å lage en software emulering i stede, om dette kommer er ikke annonsert, men spekulert. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Holy fanboylogic, batman! Lenke til kommentar
Moblifonen Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Vurderer å kjøpe den nye PS3en, men vil jeg kunne laste ned Trophiene som jeg har vinni på min gamle konsoll? Jeg har online konto så alle trophiene er lagra på kontoen. Er det mulig å laste de ned til den nye, slik at jeg slipper å ta alle om igjen? Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Ser hvertfall komplett senket prisen med et par hundrelapper. Hadde et håp om at de skulle ligge på rundt 2500-2600 men ser dårlig ut. Kutter kanskje mer etterhvert? Noen som har fått med seg hva slim vil ligge på? Endret 19. august 2009 av Larshl Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 2500 bør vi kunne få slim for når den blir lansert. Skal sjekke elkjøp i dagene opp mot launch. Skal også kjøpe en psp go. Kjekt å få gran turismo mobile gratis Lenke til kommentar
HappyHerb Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Bear^: Du sier selv at linuxstøtten gjør PS3 til en bedre mediamaskin, men det stemmer vel ikke nå lenger når støtten er fjernet? Andre bruker linuxstøtten som et argument for å velge PS3 framfor X360 men nå i denne tråden er det plutselig utbetydelig og det er "korrekt" at Sony fjerner støtten? Syntes det var en kul feature jeg, men hvor nyttig det var vet jeg ikke, har ikke prøvd det selv. Aldri selv prøvd Linux og de jeg kjenner som har innstallert det benytter seg aldri av det. Kansje Sony fant ut at det var så liten andel av PS3 eierne som benyttet seg av muligheten at de ikke lenger så noe poeng å ha den muligheten liggende der lengre, hvem vet? Uansett skal jeg være enig at det er litt merkelig å fjerne muligheten når den først var tilstedet. Mangel på bakoverkompabilitet da, er det noe godt argument for å fjerne det da? En "ny" konsoll som slim er burde vel vært laget for å gjøre alt det beste fra Sony, dermed også PS2-spill. Når de først fjernet bakoverkompabiliteten tilbake i juli 2007 så tror jeg mange ville følt seg snytt hvis de plutselig skulle innføre det igjen. Tror de av respekt for alle som har kjøpt PS3 etter den tid velger å ikke innføre det på nytt, selv om nye kjøpere sikkert ville blitt lykkelige. Endret 19. august 2009 av HappyHerb Lenke til kommentar
NN1000 Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Ahh, blir deilig å være noe slu drittsekk ved å møte opp i kassa på elkjøp på dag nummer 29 av deres returrett og kreve mine 3300 tilbake, for så ei uke senere gå til lefdal og kjøpe en slim til 2500(??) Edit: Noen som samtidig vet om man går rett til kassa, eller om man må en tur innom service-avdelingen først ved retur av en vare? Endret 19. august 2009 av Duvebassen Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Betalte 3000 for min PS3 så gidder ikke gjøre noe oppstyr for kanskje 500 kroners skyld for en litt slankere (dog utrolig "heslig") PS3 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Ser helt forferdelig ut, men ganske imponerende at den fremdeles har innebygget PSU Blir neppe noe å springe beina av seg for dette her, med mindre min US 60GB går i graven da. Lenke til kommentar
NN1000 Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Ser definitivt mindre pen ut enn den originale. Men er mye kjekkere å ha med på tur. Det er min grunn Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Så nettopp unboxing videoen til ign.com. Synes ikke den ser så aller værst ut. Men synes de heller skulle gått for en kopi av den orginale ps3'en. Bare mindre Lenke til kommentar
Mala Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Hadde faktisk sett betraktelig mye bedre ut med pianolakk, men sparebluss er vel stikkordet Sony har med denne modellen Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Er Elprice først ute med pris? http://www.elprice.no/nye-produkter-ifra-i...-120-gb-1005743 De vet å ta seg betalt ved lansering. Lenke til kommentar
nipton Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 hmmm hvor er priskuttet må man tro.. kommer sikkert, får vi håpe Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 hmmm hvor er priskuttet må man tro.. kommer sikkert, får vi håpe Vel veiledende utsalgspris er jo 299 Euro, som blir 2597,- med dagens kurs, de skal vel tjene litt på salget da, sånn at alle som forhåndsbestiller må betale over 3000,- mens de som er tålmodige får den litt billigere. Lenke til kommentar
shaker Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Hadde kjøpt meg en om de hadde lansert en retroversjon med samme farge som PS1 Men beholder nok min 60GB en god stund til Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 20. august 2009 Forfatter Del Skrevet 20. august 2009 Ok, da har Netshop også satt ned prisen til 2995,- mot 3195,- før. Men tror uansett jeg venter til jeg får Ps3 Slim til ca 2500,- yes jeg er tålmodig, har ventet med å kjøpe PS3 helt siden de lanserte den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå