Gå til innhold

PS3 Slim (Vi følger prisutviklingen på Phat og Slim PS3)

Dragonlove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b
hvor mange har tenkt å bytte ut sin gamle feite PS3 med en ny sexy slank en?

Jeg synes min småchubby er sexy nok som den er jeg. *nynner baby got back...*

Lenke til kommentar
hvor mange har tenkt å bytte ut sin gamle feite PS3 med en ny sexy slank en?

Jeg klarer meg ikke uten BC, så jeg beholder min iallefall.

Jeg kjøpte min PS3 fra netshop, hvis jeg kan bytter jeg den helt klart!

Det kan du vel gjøre om det var under 14 dager siden du kjøpte den (14 dagers returrett ved netthandel)

Lenke til kommentar
Tok ikke lang tid...

Lite20090818.gif

Tragisk at de har fjernet funksjoner? Ville trodd veien å gå var å implementere mer samtidig som de reduserer prisen. Den mest avanserte PS3en er ikke lenger på markedet, det er litt rart. Men forhåpentligvis gjør den nye prisen 2499? 2599? underverker for salget. Får håpe det ikke betyr at Sony igjen taper penger pr solgte konsoll...

eneste tragiske her er dette tullet ditt.

For det første så er det eneste de har fjernet er i sw. Og det er os installasjonsmenyen. ps2 bc har vært borte i en god stund nå, og vi vet alle hvorfor.

Så om firmwaren gjør at den store ps3 også mangler "other os" menyen så mangler ps3 slim ingenting.

Men de har jo fjernet noe? Ettersom jeg forstår er det ikke mulig å installere linux på PS3en lenger, det er jo en funksjon mindre. I tillegg var det vel bare den gamle 60GB PS3en som hadde en chip onboard som gjorde det mulig å spille PS2 spill, det er også en funksjon mindre. Dermed blir vel den mest avanserte PS3en noensinne den gamle 60GB-utgaven som ikke er til salgs lenger. Synes det er rart at denne nye slim-PS3en ikke har alle funksjoner som er mulig, det burde vært "full pupp", burde det ikke?

Lenke til kommentar

60Gb versjonene kostet mer å produsere enn de andre og hvorfor skulle de komme med en Slim versjon som støtter bakover kompabilitet? tenk hvor mye hat Sony blant annet hadde fått for det.

Det er sikkert kjekt med bakoverkompabilitet, personlig kjøper jeg ikke PS3 for å spille PS2 spill, det er som å ha en splitter ny bil for så å selge den å kjøpe en 15 år gammel bil.

Man kjøper PS3 pga den gode grafikken ikke leke grafikken som er/var på PS2, det er nå min mening.

Lenke til kommentar
Det er sikkert kjekt med bakoverkompabilitet, personlig kjøper jeg ikke PS3 for å spille PS2 spill, det er som å ha en splitter ny bil for så å selge den å kjøpe en 15 år gammel bil.

Man kjøper PS3 pga den gode grafikken ikke leke grafikken som er/var på PS2, det er nå min mening.

Selv om de fleste gode PS2-spill er bedre enn ALLE spill på PS3 foreløpig?

Ugh, jeg glemte å gå innom GameStop etter skolen i dag. Jeg må spørre om de vet noe om prisen de skal selge den for.

Og det eneste de faktisk har fjernet er muligheten til å installere Linux. Er ikke akkurat det jeg trenger mest på min konsoll. DJIIIIZ

Off-topic, men det er morsomt hvordan den stripa der er sykt simpel, men ser fortsatt hundre ganger bedre ut enn hovedserien. CAD suger.

Endret av Patney
Lenke til kommentar
Men de har jo fjernet noe? Ettersom jeg forstår er det ikke mulig å installere linux på PS3en lenger, det er jo en funksjon mindre. I tillegg var det vel bare den gamle 60GB PS3en som hadde en chip onboard som gjorde det mulig å spille PS2 spill, det er også en funksjon mindre. Dermed blir vel den mest avanserte PS3en noensinne den gamle 60GB-utgaven som ikke er til salgs lenger. Synes det er rart at denne nye slim-PS3en ikke har alle funksjoner som er mulig, det burde vært "full pupp", burde det ikke?

Hva er det nå du forsøker å "bevise"?

Lenke til kommentar

Eh...lol? Sorry, men den sammenligningen der holdt ikke mål i det hele tatt. :!:

Du mister jo ikke PS3-funksjonene bare fordi den har bakoverkompatibilitet. Du får bare en ekstra mulighet til å spille PS2-spill, DERSOM du har lyst til det.

Bare fordi DU er grafikkhore og ikke bryr deg om gode gamle klassikere lenger, så betyr ikke det at alle er det.

Lenke til kommentar
Jeg bare synes det er rart de reduserer funksjonaliteten, kanskje noen som har mer peiling kunne forklare hvorfor.

Reduserer funksjonalitete? Hvor mye funksjonalitet reduserer de ved å fjerne en software løsning?

Hvis de har fjernet muligheten for å installere linux eller andre OS på PS3en så har de fjernet funksjonaliteten som lar deg installere linux eller andre OS. :roll:

Lenke til kommentar
La meg stille det i små ord da.

Hva mister man som Linux tilføyde ved at man fjerner OS støtten? Sist jeg sjekket var Linux støtte i PS3 mer en novalitet fremfor noe funksjonibelt med tanke på at det gikk tregt.

sony sparer seg sikkert for noen utviklingshensyn.. kanskje en krone her og der.

I tillegg kan det jo være at noen en dag klarer å gi linux tilgang til mer av ressursene i ps3 maskinen, og for alvor begynne å installere software på maskinen.. Dette vil nå bare bli mulig på alle gamle ps3 maskiner, så de begrenser jo til en viss grad utbredelsen av slikt kanskje.. :)

Lenke til kommentar

Beklager thklinge men du kommer egentlig bare med sure oppstøt nå.

PS2 bakoverkompatibilitet ble fjernet for lenge siden (juli 2007 hvis jeg husker riktig), så og dra det frem nå som om Sony plutselig kutter ut den støtten med Slim modellen blir bare latterlig. Linux støtten blir derimot korrekt kuttet ut på Slim modellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...