eirikn Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Hei. Jeg har Sigma sin kit-linse til D40. Jeg er forsåvidt fornøyd med vidvinkel- / zoomområdet på denne og har lest litt om bedre normalzoomer. Jeg lurer litt på disse 2: Tamron 17-50 mm eller Sigma 18-50 mm Nikon sitt 17-55 mm er dessverre for høyt priset ... Noen synspunker / erfaringer? Endret 22. september 2009 av eirikn Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Begge av disse skal være veldig bra til prisen, men pass på at du får tak et MED innebygd fokusmotor. Det er ikke så lenge siden disse ble oppgradert med fokusmotor til F-fatning, og blir ikke overrasket om det enda er noen uten i diverse lager rundt om. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 gå for et fastobjektiv, det disiplinerer og stimulerer til læring. Det vil også gi nye muligheter til smal DOF og fotografering ved lite lys. Nikons 35mm f/1,8 og sigmas 30mm f/1,4 er gode alternativer. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Jeg har Sigma sin kit-linse til D40... Jeg visste ikke at D40 var blitt solgt i kit med Sigma-objektiv Gå for Nikon 35mm f/1.8 DX! Du vil ikke angre Enda bedre lysstyrke enn de to du nevner, bedre muligheter for lav dybdeskarphet, lett vekt, billigere, og skarp så det holder! Men du må selvfølgelig bevege bena litt mer enn med de to andre... Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Jeg visste ikke at D40 var blitt solgt i kit med Sigma-objektiv Ikke utenkelig at dette ble kjøpt hos FotoVideo. Etter hva jeg har fått med meg av diverse foruminnlegg, har de (som importør av Sigma) pushet Sigmaobjektiver relativt hardt på noen kunder. Lenke til kommentar
arela Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Kit er vel noe forhandler/importør/butikk setter sammen. Jeg så iallefall en drøss med D300 kit før jeg fant et jeg likte - D300 + 70-300VR Lenke til kommentar
eirikn Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 (endret) *** Endret 22. september 2009 av eirikn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå