Bearar Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Hoveddysa (den dysa det snakke som her) har sin virkning etter 3/4 gasspådrag. Derfor kan du imidlertidig TEORETISK fint klare å kjøre på halv gass, men jeg anbefaler det ikke. Jeg ville gått opp med ca 10. Sjekk også tennpluggen din, den skal ha en sjokoladebrun-farge, da er blandinga fin og dysa bra. Du kan godt dra ut gira det du greier med den dysa du har i nå, og så se på pluggen. Å kjøre, la oss si 1 mil, med en origninal-dyse er ikke farlig. Klarte selv godt over 15 mil med 110 dyse (skulle hatt 160+) med røff kjøring på RS 125 da jeg var ung og dum. Lenke til kommentar
hanssennord Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Kjøp fler av de og prøv deg fram, du ser på pluggen om det er riktig eller ikke... Jeg vil vel tippe at rundt 105 kan fungere. har hørt at man skal øke ti hakk om man fjerner plomben? Lenke til kommentar
makila Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Kjøp fler av de og prøv deg fram, du ser på pluggen om det er riktig eller ikke... Jeg vil vel tippe at rundt 105 kan fungere. har hørt at man skal øke ti hakk om man fjerner plomben? Mulig det, men det er ikke min erfaring. Lenke til kommentar
hanssennord Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 fikk nettopp høre at det er noe spesielt med forgasserene på dt og tzr som gjør at man må øke med mer enn 10 hakk? Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 fikk nettopp høre at det er noe spesielt med forgasserene på dt og tzr som gjør at man må øke med mer enn 10 hakk? jepp, er noe rart med dtx og tzr som gjør at det er mye større dyse på dem. Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 trur nok 95 dyse passer bra, gjorde iallefall det på uplombert tzr til kamerat med orginalt plombert luft filter også kan du ta en kikk her Lenke til kommentar
hanssennord Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 va skjer om dysen er for stor å den får for mye bensin? hvordan vet man hvilken dyse som passer? Lenke til kommentar
WackenSS Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Når Mopeden kommer til norge blir det satt inn plomperinger, da man tar disse ut blir mopeden orginal, har alldri hørt at man trenger å dyse opp. Men vis du er i tvil så hør med lokale moped butikken, han vet nok sikkert at vilken dyse du skal bruke. Det blir gjort ABSOLUTT INGEN TING med disse når de kommer til Norge, de står i eske helt til de blir solgt til en forhandler, så montert opp og satt på skilter. EU regulativet er nettopp det, EU. Den går like dårlig i Spania som i Norge. For liten dyse = mindre bensin = mindre kjøling på stempeltoppen = for høy forbrenningstemperatur = 2-takts oljen brenner opp = stempelras... Man får ikke flere hk uten og tilsette mer drivstoff, enkelt og greit. Tennpluggen din gir deg alle svar du trenger: Sort mye bensin, lysebrun er ganske optimalt for effekt, blir den opp mot hvit så kjører du for magert. Kjør full gass i 1 minutt og stopp motoren uten og slippe den ned på tomgang, så får du svaret servert i form av en skikkelig varm tennplugg Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Stenges da hjelp til trimming av moped er forbudt på forumet. MVH KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg