Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

må man dyse opp etter fjernet plombe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvsagt må man dyse opp, dette er logisk. Stalker, synes ikke du skal gi råd når du ikke vet hva du snakker om. Forgasseren er dysa til å være plombert, om man fjerner plomba, så får motoren for lite bensin, og det kan føre til at den skjærer seg, dermed må man øke mengden bensin inn til motor ved å dyse opp hoveddysa.

Lenke til kommentar
Selvsagt må man dyse opp, dette er logisk. Stalker, synes ikke du skal gi råd når du ikke vet hva du snakker om. Forgasseren er dysa til å være plombert, om man fjerner plomba, så får motoren for lite bensin, og det kan føre til at den skjærer seg, dermed må man øke mengden bensin inn til motor ved å dyse opp hoveddysa.

høres logisk ut..

noen som vet hvordan orginal dyse som står i en yamaha dt-r 08? og hvordan dyse skal jeg bestille?

Lenke til kommentar

Hva legger du i normal kjøring med en moped? Hehe, utifra min egen erfaring betyr det masse turtall hele tiden. Det går nok fint en liten stund, men du VIL skjære motoren om du kjører lenge av gangen. Om du har for liten dyse vil du merke at mopeden stopper litt opp, før du kommer over "toppen" og akselerer videre.

Lenke til kommentar
står ikke noe på forgasseren. med normal kjøring kan jeg da kjøre med den inntil vidre? eller er det veldig skadelig å ikke skifte dyse?

Det er ikke bra for motoren å ikke bytte nei. Burde ikke bruke sykkelen før du har dysa opp.

Endret av Scotty
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...