hanssennord Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Kan man brenne motoren ved å ikke dyse opp etter å ha tatt ut plomba? am6 motort btw Endret 18. august 2009 av hanssennord Lenke til kommentar
compesce mentem Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Skal ikke ha noe serlig hensikt i det. Men vis du skiffter til Efektpotte må man dyse opp. Lenke til kommentar
hanssennord Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Skal ikke ha noe serlig hensikt i det.Men vis du skiffter til Efektpotte må man dyse opp. har hørt at man kan brenne motoren med å ikke dyse opp.. Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Man skal vel helst dyse opp ti hakk når man tar ut plomberingen. Lenke til kommentar
hanssennord Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Det må du gjøre ja. 90 dyse? Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Hva har du orginalt? Lenke til kommentar
compesce mentem Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Når Mopeden kommer til norge blir det satt inn plomperinger, da man tar disse ut blir mopeden orginal, har alldri hørt at man trenger å dyse opp. Men vis du er i tvil så hør med lokale moped butikken, han vet nok sikkert at vilken dyse du skal bruke. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Selvsagt må man dyse opp, dette er logisk. Stalker, synes ikke du skal gi råd når du ikke vet hva du snakker om. Forgasseren er dysa til å være plombert, om man fjerner plomba, så får motoren for lite bensin, og det kan føre til at den skjærer seg, dermed må man øke mengden bensin inn til motor ved å dyse opp hoveddysa. Lenke til kommentar
hanssennord Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Selvsagt må man dyse opp, dette er logisk. Stalker, synes ikke du skal gi råd når du ikke vet hva du snakker om. Forgasseren er dysa til å være plombert, om man fjerner plomba, så får motoren for lite bensin, og det kan føre til at den skjærer seg, dermed må man øke mengden bensin inn til motor ved å dyse opp hoveddysa. høres logisk ut.. noen som vet hvordan orginal dyse som står i en yamaha dt-r 08? og hvordan dyse skal jeg bestille? Lenke til kommentar
makila Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Skru opp å sjekk, det er nok det enkleste. Hvor stor er forgassern din? Lenke til kommentar
hanssennord Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Skru opp å sjekk, det er nok det enkleste. Hvor stor er forgassern din? har ikke peiling..er ikke noe til motormann:p Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Ta en titt på forgasseren din. Det skal stå på merke og modell ett sted. Skru ellers ut hoveddysa som er i bånn og post her, så blir det lettere å gi tips på hvilken du skal bruke med uplombert. Lenke til kommentar
hanssennord Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 står ikke noe på forgasseren. med normal kjøring kan jeg da kjøre med den inntil vidre? eller er det veldig skadelig å ikke skifte dyse? Lenke til kommentar
makila Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Hva legger du i normal kjøring med en moped? Hehe, utifra min egen erfaring betyr det masse turtall hele tiden. Det går nok fint en liten stund, men du VIL skjære motoren om du kjører lenge av gangen. Om du har for liten dyse vil du merke at mopeden stopper litt opp, før du kommer over "toppen" og akselerer videre. Lenke til kommentar
hanssennord Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 med normal kjøring mener jeg i samme turtall som jeg kjørte i FØR jeg tok ut plomberingen. merker ikke noe stopp før den øker som du sier.. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) er vell 16mm forgasser. delltorto tror jeg. Endret 18. august 2009 av Markelure Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) står ikke noe på forgasseren. med normal kjøring kan jeg da kjøre med den inntil vidre? eller er det veldig skadelig å ikke skifte dyse? Det er ikke bra for motoren å ikke bytte nei. Burde ikke bruke sykkelen før du har dysa opp. Endret 18. august 2009 av Scotty Lenke til kommentar
hanssennord Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 orginal dyse er 85. hvordan dyse skal jeg kjøpe da? Lenke til kommentar
makila Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Kjøp fler av de og prøv deg fram, du ser på pluggen om det er riktig eller ikke... Jeg vil vel tippe at rundt 105 kan fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg