Stigi81 Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Kjøpte meg i går en ny Nokia E66. Men som vanlig når det kommer til Nokia (for min del vertfall), så dukker det opp noen skår i gleden WLAN: Mobilen finner wlan'et, men får ikke startet websøking. Har koblet til WLAN'et med flere mobiler og pc'er. Det er ikke WLAN som er problemet, må være tlf. Får svar: WEB: Ikke svar fra gateway BLUETOOTH: Jeg bruker integrert bluetooth-handsfree i bilen, og tlf finner bluetooth når den søker, men "Kan ikke koble til"... (Har prøvd med 2 andre telefoner, disse klarer fint å koble til handsfree'en) Noen som har vært borti lignende på denne eller andre Nokia-modeller, og evt. noen tips? Jeg må vel levere den inn til rep, men det tar alltid så laaang tid, og så får man som regel en møkkatlf som lånetlf Så om noen har noen tips til å fixe disse problemene hadde det vært topp Lenke til kommentar
Mr.Static Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Hei, WLAN: Forsøk å slette det lagrede tilgangspunktet for ditt WLAN. Meny - Verktøy - Innst. - Tilgangspunkter. Finn ditt wlan på listen og velg slett. Deretter går du helt ut av menyen igjen, og søker opp på nytt. Vær da nøye med å skrive inn riktig passord når du velger ditt Wlan. BLUETOOTH: Er du sikker på at du har "parret" telefon og bluetoothenhet samt godkjent tilkobling uten bekreftelse? Lenke til kommentar
Stigi81 Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Hei og takk for svar. WLAN: Jeg har prøvd å slette tilgangspunktet opp til flere ganger. Men nytt nå er at jeg kommer meg inn på en annen WLAN uten passord.. Men mitt hjemmenettverk (med passord) kommer jeg ikke inn på. Har både dobbelt og trippelsjekket WEPpassord, og har prøvd det samme med en annen tlf, der funker det fint :/ BLUETOOTH: Jeg kommer ikke lengre enn at jeg søker etter bluetooth-enhet (sammenkoblede enheter). Når handsfree'en kommer opp (FORD AUDIO), og jeg prøver å velge denne, får jeg besekjd om: "Kan ikke koble til".. Jeg blir ikke spurt om passordet på enheten, noe som vanligvis skjer på andre telefoner når jeg gjør dette. I displayet på bilradioen min står det: BONDING FAIL når jeg prøver å koble til. Men som sagt så funker det med 2 andre tlf som jeg har prøvd i bilen.. Har også passet på at disse er avslått når jeg prøver å koble til denne nye, sånn at det ikke blir konflikter her.. Alle tips mottas med stor takk Vil ikke levere inn på rep........ Lenke til kommentar
Mr.Static Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 WLAN: Jeg regner med at du søker opp via WLAN-skanning på "forsiden" av displayet. Prøv da dette: Klikk på WLAN-skanning for å aktivere skanning, det står da "oppdaterer" i en kort stud, før da naboens WLAN sannsynligvis dukker opp. Istedetfor å velge da "Start websøking" på menyen som kommer frem, så velger du heller "Søk etter WLAN". Dermed får du opp alle WLAN i din nærhet, og her bør du finne ditt eget WLAN også som du da velger. Deretter taster du inn passordet til ditt WLAN. Og dermed bør dette da "skli rett inn" for å bruke det uttrykket, og alt klart for surfing :-) Det funker alltid for meg... Hvis dette fremdeles ikke funker må det være noe rart, og du bør da kanskje vurdere å endre type kryptering på ditt nett. Hvis du ikke vil at naboens åpne nett, som du antageligvis har vært inne på en gang skal dukke opp lenger, så sletter du dette under tilgangspunkter slik jeg skrev i forrige post. BLUETOOTH: Har du forsøkt å parre telefonen og bilstereoen motsatt vei? At du først går inn på menyen på bilradioen og ber den søke opp mobiltelefonen din? Telefonen får da en anmodning om å parre, enten kan du velge kode for parring på radioen eller så ligger det en ferdig definert kode. Hvis ingenting funker så slett FORD Audio under sammenkoblede enheter og forsøk igjen. Prøv rett og slett å snu på det... Og så ille det enn høres ut...har du sjekket bruksanvisningen som fulgte med bilradioen... grøss... hehe Jeg tror ikke det er noe som helst galt med din telefon egentlig... dette minner mer om brukerfeil... hehe Håper du tåler en liten spøk Lenke til kommentar
Stigi81 Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 WLAN: Jepp, jeg har gjort akkurat som du beskriver. På mitt nett står det "kjent nettverk". På de andre står det ukjent. (Har slettet naboen sitt nå ) Og jeg bruker WEP krypt. på nettverket. Funker fint både på min Nokia E51 og en Iphone. og ellers andre pcer. Har dobbeltsjekket wep-nøkkelen en million ganger! Det skal stemme!! BLUETOOTH: Den finner heller ikke andre blåtann-utstyr som jeg har, så mistenker det er noe feil.... Lenke til kommentar
Stigi81 Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 I følge noen utenlandske sider er det store problemer med dette på Nokia E66 og E71.. Kanskje ikke brukerfeil likevel?? Hvilke rettigheter har jeg ifbm. service, ny software, evt ny telefon? Hater å levere inn tlf til rep, da dette alltid tar evigheter.. WLAN PROBLEM HER BLUETOOTH PROBLEM HER Kan man i praksis laste opp ny software selv, via usb, om man bare får tak i softwaren noen plass?? Lenke til kommentar
Stigi81 Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Jadda.. Ikke så mye hjelp å få men ser ut som eg finner utav det sjøl!! Laster ned software nå!! SPENT! Lenke til kommentar
Mr.Static Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Jadda.. Ikke så mye hjelp å få men ser ut som eg finner utav det sjøl!! Laster ned software nå!! SPENT! Beklager, har helt glemt å følge med på denne tråden :-) Ante ingenting om at dette var kjente problemer. Det er veldig lett å oppgradere firmware, så det skal nok gå fint. Regner med at du fant denne linken med Nokia PC Suite :-) http://www.nokia.no/support-og-programvare...totte/nokia-e66 Håper du husket å ta back-up av innholdet først da. Kan lønne seg :-) Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Har hatt samme problem med parring av bluetooth og volvo. Oppdaterte firmware i telefonen og da funket det Lenke til kommentar
Stigi81 Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Har hatt samme problem med parring av bluetooth og volvo. Oppdaterte firmware i telefonen og da funket det Jepp. BT funket fint etter firmware oppdatering. Værre med WLAN og Wep-kryptering Noen andre med samme problem på Nokia E serie? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå