toretang5 Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Hei La meg først nevne at jeg har bruk Firefox i lang tid, er tilhenger av programmet, og har alltid vært fornøyd. Jeg oppgraderte til 3.5.1 på 2 maskiner; 1 konfigurert med XP Home og 1 med XP Pro. Den ene maskinen inneholdt veldig mange programmer, og hadde mange add-ons installert under Firefox. Den andre maskinen inneholdt veldig få programmer, og hadde 2 add-ons installert under Firefox. Felles problem for begge maskiner: 1) Firefox henger meget ofte, og man må vente i 10-15 sekunder før man kan bruke programmet igjen 2) Andre programmer (Word, Excel, "hvilket som helst program") henger plutselig hvis Firefox samtidig er operasjonelt Konklusjon: Ikke mulig å jobbe fornuftig på noen av maskinene Problemet ble løst ved en nedgradering til versjon 3.0.x Endret 18. august 2009 av toretang5 Lenke til kommentar
hernil Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Okei, for det første kunne det vært greit å vite hva Firefox faktisk gjorde for noe galt. For det andre så kan jeg nevne at siste versjon er 3.5.2 og at det er denne du burde teste. Lenke til kommentar
toretang5 Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Okei, for det første kunne det vært greit å vite hva Firefox faktisk gjorde for noe galt. For det andre så kan jeg nevne at siste versjon er 3.5.2 og at det er denne du burde teste. Takk. Vennligst se modifisert post. Jeg oppdaterte til den versjonen som Firefox anbefalte. Gjorde det senest på den ene maskinen i går. Jeg trodde det var 3.5.1, men kan ha vært 3.5.2 hvis den automatisk blir installert. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Men hva er egentlig greia? Bruker Firefox uhorvelige mengder RAM eller eter den CPU? Hva ser ut til å være feilen og hender det at den kræsjer? Er det på sider med f.eks. tunge flashanimasjoner? Lenke til kommentar
toretang5 Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Men hva er egentlig greia? Bruker Firefox uhorvelige mengder RAM eller eter den CPU? Hva ser ut til å være feilen og hender det at den kræsjer? Er det på sider med f.eks. tunge flashanimasjoner? Den henger seg på de fleste sider, selv om de er veldig enkle. Du kan jobbe litt, og så er det stopp. Deretter må du vente til systemet "åpner" seg igjen, og du kan jobbe videre. Jeg forsøkte å åpne "Windows Task Manager" for å sjekke CPU bruken, men stort sett var det ikke mulig å switche over til denne når det låste seg. De få gangene jeg fikk sjekket, så virket det dog ikke som om det var noen unormalt CPU bruk. Jeg vil dermed tro at det må være RAM som slukes. Det jeg dog helt ikke forstår, er følgende: Jeg har normalt sett et program gående som automatisk frigjør RAM hvis det blir lite RAM tilgjengelig. Det fungerer normalt sett bra. Jeg har unngått en del "frys-situasjoner" på grunn av det tidligere. Etter installasjon av 3.5.1. virker det dog som om heller ikke dette programmet kan hjelpe. Firefox, og andre programmer, stopper likevel. ...og så må jeg presisere at det ikke kun er Firefox som "fryses" når Firefox kjøres, men også andre programmer. Hvis jeg f.eks. jobber i Word med Firefox åpent, så fryser Word på samme måten. Også andre programmer. Endret 18. august 2009 av toretang5 Lenke til kommentar
hernil Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Hva slags program er det du snakker om egentlig? Firefox bruker RAM når den er ledig, dette er for å gjøre alt kjappere. Hvis andre programmer skulle trenge RAM frigjør Firefox en del for at andre programmer skal få det de trenger. Husk at PC-en din ikke fungerer noe raskere selv om du har 70% av RAM-en din ubrukt, tvert imot. Tre ting du kan prøve: Deaktivere nevnte program. Prøve å surfe litt med en annen nettleser og se om det samme skjer. Reinstallere Firefox helt på nytt. Håper det hjelper litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå