Gå til innhold

Bytting av monitorkabel.


Anbefalte innlegg

Jeg har to skjermer som jeg må bytte ut skjermkabelen på,

 

den ene skjermen (en CyberVision ds69t) har et brudd på kabelen og kabelen er festet inni selve monitoren.

som gjør at fargene blir rød.

 

 

og en hansol 710d som også har brudd på kabelen slik at fargene blir blå.

 

begge monitorene har innebygget kabel som er festet inne i monitoren.

 

så det store spørsmålet er: Hvor kan jeg skaffe nye kabler til disse skjermene?

 

har søkt litt ute på nettet og på dette forumet, men har ikke funnet noen tilfredstillende svar.

 

så er det noen som vet eventuelt hvor jeg kan kjøpe nye skjermkabler? webshop ol?

 

eller må jeg levere monitorene inn til en reparatør? kan de fikse sånt eller må jeg rett og slett kaste begge skjermene??

 

svar mottas med største glede :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

må si at jeg har ganske lite på kabler og sånn og jeg vil helst ikke begynne og lodde osv.. ser at begge kablene er festet i skjermen med en kontakt som ligner på den powerkontakten som er på hovedkortet (den som er fra psu til hk) bare i liten skala. så det bør jo gå an og skifte ut hele kabelen, eller..

Lenke til kommentar

oki så da bare lar jeg den gamle kabelen stå festet i monitoren og så klipper jeg den før bruddet og skjøter den med en ny kabel..

 

noen som har prøvd seg på dette før?

er det noen guider der det forklares hvordan dette gjøres?

og kan jeg bare gå på f.ex chlas ohlson og si at jeg skal ha en ny monitorkabel og skjøte den (vil det fønke)?

 

ble litt mye spørsmål, men jeg vil gjerne ha de i orden men minnst mulige utlegg :wink: takker forresten for raske svar :)

Lenke til kommentar

så det er skjermkabelen jeg må lodde??

(la oss si at jeg kutter den gamle skjermkabelen på midten og beholder den delen som står festet inni skjermen) så kutter jeg kabelen på midten og lodder derfra på en ny del derfra?

altså lodder jeg alle de små signal ledningene som ligger inni selve kabelen til hverandre. med andre ord skjøter kabelen?

Lenke til kommentar
så det er skjermkabelen jeg må lodde??  

(la oss si at jeg kutter den gamle skjermkabelen på midten og beholder den delen som står festet inni skjermen) så kutter jeg kabelen på midten og lodder derfra på en ny del derfra?

altså lodder jeg alle de små signal ledningene som ligger inni selve kabelen til hverandre. med andre ord skjøter kabelen?

 

hvis skjermen skal stå i ro går dette greit, men det kan fort oppstå tretthetsbrudd i skjøtene, så jeg ville på det sterkeste loddet på innsiden av skjermen for å unngå det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...