Gå til innhold

RAID 1 repair hver gang det er strømbrudd

Hårek

Anbefalte innlegg

Har en Dell T3400 med RAID 1 (speiling) på ICH9 kontroller. Hver gang det er strømbrudd må driveren ta en verify & repair, dette tar litt over en time.

Er dette normalt? En PC med vanlig disk har ingen problem med strømbrudd.

Mens dette pågår er PC'en svært treg. I dag skjedde det to ganger på rappen, begynner å bli lei av RAID.

Har hatt litt kluss med denne PCen før. Det første året fikk jeg flere ganger melding fra RAID kontroller om at det var noe galt med en disk, noe som viste seg å være falsk alarm.

Heldigvis har Dell god support, og det kom en servicmann som byttet hovedkort, PSU, og disker. Har siden ikke sett problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At den tar Verify and Repair er vel ikke unormalt, har selv opplevd det ved "mislykket" overklokking.

(kjører normalt sett ikke raid-1 mens man klokker men har gjort det på en av maskinene)

Jeg kjører UPS på mine maskiner og unngår dermed problemer relatert til strøm.

Anbefaler å kjøpe denne, den gir deg 4 kontakter med "ups" funksjon, alle 8 er beskyttet mot overspenning etc.

En annen løsning kan være en hardware kontroller med BBU men det koster.

Lenke til kommentar

Den holder til 5-15 minutter avhengig av hva du har koplet på så det er klart den ikke tar alt, skal man ha mer enn dette blir det kostbart.

(det finnes andre modeller som gir deg muligheten til å slå av maskinen vha software)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...