Mr.Anki Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) Ville helt klart lagt inn litt ekstra penger for en Intel 80GB Gen2, beste på markedet nå I den prisklassen. Endret 31. august 2009 av Mr.Anki Lenke til kommentar
gunnberg Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 hadde en bestilling inne på den, men fikk mail idag om at den desverre ikke kunne leveres før 21 oktober. Derfor jeg ser på alternativer. Lenke til kommentar
gunnberg Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Ser den ligger ute med to koder: SSDSA2MH080G2R5 SSDSA2MH080G2C1 Hva er forskjellen på R5 og C1? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) R står for Retail, samme SSD men en annen forpakkning. Intel'n er et bedre valg både per krone og litt på sikt mtp at den er 80GB. Endret 31. august 2009 av Anvil Lenke til kommentar
gunnberg Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 fikk inn en bestilling på den hos amentio nå. De påstår ihvertfall å ha den på lager. Det vil fungere fint å partisjonere denne ja? Sette av f.eks 30 gig til systemdisk og resten til "lagring". Lenke til kommentar
Anv Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Det er ingen grunn til å partisjonere en SSD. Hvis du ikke har meget spesielle grunner til det så ville jeg hatt alt som en partisjon. På HDD har det ytelsesmessige fordeler, de er raskere ytterst og en C partisjon ville da ha vært på det raskeste området. Lenke til kommentar
gunnberg Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) den skal brukes som dedikert pokerpc. Når jeg spiller poker bruker jeg et statistikkprogram som heter Holdemmanager. Holdemmanager bruker vistnok RAM og ikke hdd'en: "HM gets loaded to RAM, so for performance it doesnt matter which drive." Min tanke med å partisjonere opp var å kunne ha Holdemmanager og dataen fra den på en egen partisjon, i tilfelle jeg føler for å kjøre reinstall av OS på hoveddisken. Det skal uansett ikke lagres mye på systemdisken. OS, MSN, Skype, Spotify og pokerklienter burde bli det eneste som ligger der. Høres fornuftig ut? Endret 31. august 2009 av gunnberg Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Hvis du skal reinstallere OS må du vell uansett installere alle programmene på nytt, så det er vell ikke så mye vits i å partisjonere da? Lenke til kommentar
gunnberg Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 skulle tro det, men dette programmet lagrer alle hand histories fra pokerhendene jeg spiller. Av skattemessige og statistiske årsaker er denne dataen ganske kjekk å ha. Hvor mye plass trenger systemdiskpartisjonen hvis jeg skal kjøre Windows 7? Det blir ellers minimalt med programmer på den og absolutt ingen lagring av mediafiler etc. Lenke til kommentar
Medicaner Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 (endret) R står for Retail, samme SSD men en annen forpakkning. Intel'n er et bedre valg både per krone og litt på sikt mtp at den er 80GB. SSDSA2MH080G2R5 SSDSA2MH080G2C1 Betyr det at det ikke er noen forskjell på ytelsen til disse 2 da,eller? Ser jo jeg også at amentio har en del inne på lager av disse. Endret 1. september 2009 av Medicaner Lenke til kommentar
Anv Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 De er helt identiske på ytelse. Retail har bare litt annet dilldall i esken. C1 inneholder bare 1 ark samt en sticker i tillegg til SSD'en som ligger i en forseglet plastlomme samt litt skumgummi ;-) Lenke til kommentar
Medicaner Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 (endret) hehe ok. Da blir det nok den amentio har inne. Det er retail versjonen. Koster ca 100 kr mer, men det er bare småtteri når man først skal ut med nesten 2k edit:ja nå hadde de ikke flere igjen heller. Amentio er ikke en butikk man bruker hvis man ikke er godtroende. Holder meg fra nå av bare til butikker som har eget lager Endret 1. september 2009 av Medicaner Lenke til kommentar
Medicaner Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 noen som kan svare meg litt fort på om dette er den samme som intel disken nevnt flere ganger i tråden her? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=456027 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 noen som kan svare meg litt fort på om dette er den samme som intel disken nevnt flere ganger i tråden her? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=456027 NEI! Dette er gen 1. Kingston har rebrandet intels første generasjon M. Lenke til kommentar
Medicaner Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 oki takk Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 edit:ja nå hadde de ikke flere igjen heller. Amentio er ikke en butikk man bruker hvis man ikke er godtroende. Holder meg fra nå av bare til butikker som har eget lager Jeg har aldri hatt noe problem med Amentio og jeg har kjøpt fra de i 4 år nå. Lenke til kommentar
Medicaner Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Noen her som vet hvor jeg kan kjøpe sånn greie til å feste ssd disken inni kabinettet? Var så heldig å få min intel x25 80gb disk i går. Oppgraderer hk, ram og cpu til tirsdag så jeg trenger noe som er inne på lager. Takker for alle svar Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Alternativer: Legg den løst i bunn av kabinettet (samme som jeg hadde i 6 mnd). Gaffa teip (jeg brukte det for å feste SSD i PC'n til foreldrene mine, funker fett). Ellers kan du bruke strips, strikk, hyssing, eller hva du nå enn har liggende. Tyggis er ikke å anbefale, siden det kan være vanskelig å få av igjen... Om du absolutt MÅ ha en ramme har komplett og multicom slike på lager til 100-200kr. http://www.multicom.no/CBC.aspx?q=c:101152 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477696 Lenke til kommentar
ArcTerjus Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Det jeg gjorde var å feste den med skruer på bare den ene siden. Funker fint siden den er så lett. Lenke til kommentar
War Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hvordan kan intel være best på SSD, cpu ... Mens andre firma som bare mekker lagring kommer bak. Host*detheterikkedisk*Hostkremt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå