Gå til innhold

SSD disk til OS. OCZ Vertex


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ingen grunn til å partisjonere en SSD.

Hvis du ikke har meget spesielle grunner til det så ville jeg hatt alt som en partisjon.

 

På HDD har det ytelsesmessige fordeler, de er raskere ytterst og en C partisjon ville da ha vært på det raskeste området.

Lenke til kommentar

den skal brukes som dedikert pokerpc. Når jeg spiller poker bruker jeg et statistikkprogram som heter Holdemmanager. Holdemmanager bruker vistnok RAM og ikke hdd'en:

 

"HM gets loaded to RAM, so for performance it doesnt matter which drive."

 

Min tanke med å partisjonere opp var å kunne ha Holdemmanager og dataen fra den på en egen partisjon, i tilfelle jeg føler for å kjøre reinstall av OS på hoveddisken.

 

Det skal uansett ikke lagres mye på systemdisken. OS, MSN, Skype, Spotify og pokerklienter burde bli det eneste som ligger der.

 

Høres fornuftig ut?

Endret av gunnberg
Lenke til kommentar

skulle tro det, men dette programmet lagrer alle hand histories fra pokerhendene jeg spiller. Av skattemessige og statistiske årsaker er denne dataen ganske kjekk å ha.

 

Hvor mye plass trenger systemdiskpartisjonen hvis jeg skal kjøre Windows 7? Det blir ellers minimalt med programmer på den og absolutt ingen lagring av mediafiler etc.

Lenke til kommentar
R står for Retail, samme SSD men en annen forpakkning.

 

Intel'n er et bedre valg både per krone og litt på sikt mtp at den er 80GB.

 

SSDSA2MH080G2R5

 

SSDSA2MH080G2C1

 

Betyr det at det ikke er noen forskjell på ytelsen til disse 2 da,eller?

Ser jo jeg også at amentio har en del inne på lager av disse.

Endret av Medicaner
Lenke til kommentar

hehe ok.

Da blir det nok den amentio har inne. Det er retail versjonen. Koster ca 100 kr mer, men det er bare småtteri når man først skal ut med nesten 2k

 

edit:ja nå hadde de ikke flere igjen heller.

Amentio er ikke en butikk man bruker hvis man ikke er godtroende.

Holder meg fra nå av bare til butikker som har eget lager

Endret av Medicaner
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Alternativer:

Legg den løst i bunn av kabinettet (samme som jeg hadde i 6 mnd).

Gaffa teip (jeg brukte det for å feste SSD i PC'n til foreldrene mine, funker fett).

Ellers kan du bruke strips, strikk, hyssing, eller hva du nå enn har liggende. Tyggis er ikke å anbefale, siden det kan være vanskelig å få av igjen...

 

Om du absolutt MÅ ha en ramme har komplett og multicom slike på lager til 100-200kr.

http://www.multicom.no/CBC.aspx?q=c:101152

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477696

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...