Gå til innhold

Ludo Mobil - BLÅ


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Ser ludo har lansert sitt siste produkt i porteføljen, nemlig "Blå".

Et fleksibelt produkt vi ikke har lignende til i Norge per i dag, bra! Men, jeg tar meg selv i å tenke, er prisene egentlig så gode? Sammenlignet med diverse pakkeprodukter fra blant annet One Call, Chess og Tele2 så er vel ikke dette noe revolusjon?

Hva tenker dere? Personlig tror jeg faktisk at jeg, med mitt forbruk, kommer bedre ut med ett av de andre pakkeproduktene på markedet, enn med Ludo Blå...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Helt generelt så lønner slike pakker seg for dem som har et forbruk som ligger rett under grensen. Dvs at hvis du får tilbud om en pakke til 200 hva som helst til kroner x, så lønner det seg hvis du bruker 170-200 hva som helst. Hvis forbruket ditt ikke ligger tett opptil pakkegrensene, så må du finregne. En annen ting er at de færreste

 

a) vet hva de bruker eller

b) har et jevnt forbruk over tid.

 

Summa summarum så er det ikke alltid like lett å vite hva ting koster.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke dette var noe særlig å juble for! Dette abonnementet var hauset opp til de grader, så er dette det eneste de klarer å hoste opp? Ifølge en artikkel fra mobilen.no, så var opprinnelig dette en ide fra en journalist derfra, som igjen hentet det fra et lignende abonnement i Danmark.

 

Med andre ord: Vollvik og co har fremdeles ikke klart å hoste opp noe eget, derimot har de kun kopiert andre operatører, og presset de på pris. Det er så vidt jeg kan se det eneste de har gjort! Ikke no applaus fra meg iallefall! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Dataprisen er fattige 4 øre billegare enn One Call utan datapakke, noko som ikkje er så gale isolert sett. Eg ringer lite, sender knapt nok ein sms, men brukar ein del data, difor vert det nok framleis One Call faktura med datapakke for min del.

 

Det som manglar i porteføljen til Vollvik er vel forresten eit godt pakketilbod på mobilt breiband, særleg sidan studentar er ein del av målgruppa for Ludo.

Lenke til kommentar
Helt generelt så lønner slike pakker seg for dem som har et forbruk som ligger rett under grensen. Dvs at hvis du får tilbud om en pakke til 200 hva som helst til kroner x, så lønner det seg hvis du bruker 170-200 hva som helst. Hvis forbruket ditt ikke ligger tett opptil pakkegrensene, så må du finregne. En annen ting er at de færreste

 

a) vet hva de bruker eller

b) har et jevnt forbruk over tid.

 

Summa summarum så er det ikke alltid like lett å vite hva ting koster.

Jeg syns du gjør en klassisk tabbe her. Ved bytte av abonnement gjør man seg fort en bjørnetjeneste ved å ta utgangspunkt i sitt nåværende forbruk, da det i stor grad er påvirket av de prisene man har på sitt nåværende abonnement. Ved bytte er det stor sjanse for at forbruket endrer seg for mange.

 

For å ta et par eksempler:

- En forbruker som stort sett ikke ringer mer enn 20-25 minutter i måneden vil sannsynligvis ringe mer om han går over til en et abonnement med en eller annen form for fast pris eller en annen form inkluderte ringeminutter.

- Har man et abonnement hvor man betaler 10 kr pr MB for datatrafikk påvirkes bruken av det. Sjansen for at man tar opp telefonen på bussen for å sjekke nyheter, e-post eller fotballresultater er mindre fordi det koster såpass mye. Om prisen derimot er 1 kr blir det nesten for gratis å regne. Totalkostnaden kan likevel gå opp, men det er en vurdering hver enkelt gjør. Man får mer for pengene, noe som svært ofte gir økt bruk.

 

Jeg er selv på et abonnement om dagen med masse ringeminutter inkludert og legger veldig godt merke til hvordan det har påvirket bruken min. Der hvor jeg tidligere kviet meg for å ringe til ulike former for kundeservice o.l. fordi det var dyrt å stå i kø, ringer jeg nå opp og setter telefonen på høyttaler til jeg kommer gjennom. Noe som faktisk er bedre enn å skrive en e-post og vente i dagesvis på svar.

 

For meg handler mobiltelefoni og ulike abonnement i stor grad om frihet. Jeg har f.eks. ubegrenset data for en fast pris i måneden, men er slettes ikke sikker på at det alltid vil være det billigste for meg. Men jeg betaler for en frihet jeg verdsetter høyt. Det å når som helst kunne surfe på telefonen, det å aktivere Google Maps og GPS mens jeg sitter på bussen og er usikker på hvor vi er i forhold til stoppet jeg skal av på, det at jeg finner reviews av et utall spisesteder i løpet av 30 sekunder om jeg er i byen og får lyst på en matbit, det at jeg ikke venter til jeg er hjemme og kan bruke wifi for å laste ned programmer, det at jeg alltid har e-posten min tilgjengelig osv osv osv. Alt uten at det påvirker telefonregningen min. Hvilken luksus. Så får det heller være at jeg ganske sikkert hadde spart noen kroner i måneden ved å vise nøysomhet og valgt abonnementet som er "best" for meg.

Lenke til kommentar

Heh, jeg har to abonnement fra AT&T privat. Hvorav det ene er deres standard iPhone-abonnement og det andre er noe så merkelig som et SIM med kun ubegrenset data (uten tethering). Kjekt å ha. :p

 

Samt et OneCall-abonnement jeg bruker når jeg er på hjemlige trakter.

Lenke til kommentar

dette var ikke gode priser. velder du djuice simply fra telenor med 0.40 i sms og 0.40 i min. + .40 i oppstart kommer du billigere ut av det egentlig

 

ringemin hos ludo: 150 kroner

300 ringemin x 0.40 hos djuice = 120 kroner

 

200 sms hos ludo = 90

200 sms x 0.40 = 80

 

ergo er prisene dyrere en andre.

 

skal det lønne seg med dette må du over 600 ringeminutter til kr 200 og over 500 sms til 180 kroner.

 

ergo, ingen god løsning dette her hvis du ikke er storforbruker.

 

 

 

jeg hadde også forventinger itl ludo blå men ble skuffet nå. holder meg til onecall fakura som jeg akkurat har tegnet og ser etter 1 mnd på spesifikasjonene hva som lønner seg

 

 

 

edit: ringer man mye kan det lønne seg pga ingen oppstartspris. men ludo rød er faktisk billigere. synd med høy datatrafikk på den

Endret av SnikendeChris
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Jeg er selv på et abonnement om dagen med masse ringeminutter inkludert og legger veldig godt merke til hvordan det har påvirket bruken min. Der hvor jeg tidligere kviet meg for å ringe til ulike former for kundeservice o.l. fordi det var dyrt å stå i kø, ringer jeg nå opp og setter telefonen på høyttaler til jeg kommer gjennom. Noe som faktisk er bedre enn å skrive en e-post og vente i dagesvis på svar.

 

Må nesten få lov til å advare norske brukere her. Jeg leser mellom linjene at du oppholder deg i USA. Der er det lik prising til alle nummer, med unntak av teletorg selvfølgelig. I Norge er dette ikke tilfelle. Samtaler til alt som begynner med 0 eller 8 (typisk bruk er kundesentre) er overpriset i Norge, fra 2 kroner i minuttet og oppover, og aldri inkludert i inkluderte minutter. Hvis man gjør som du i Norge, kan regningen bli stor. Veldig stor.

 

Ellers er jeg helt enig med deg i at når noe er billig, så bruker man mer. Har kjøpt mange bruskasser på Roma i sommer, fordi det er billig, men når bruskassa først står der, så drikker helefamilien som svamper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...