vikingkylling Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Vi har sikkert diskutert dette altfor mange ganger allerede, men det skader ikke å friske opp hukommelsen litt. Grunnen til denne diskusjonen er at jeg spilte Mass Effect (igjen) i går, og som vanlig havnet jeg til sengs med en romdame. Og jada, jeg spilte som dame selv. Denne scenen er ble svært kontroversiell, men sant og si aner jeg ikke hvorfor. For de av dere som ikke har spilt ME ennå kan jeg fort oppsummere hele greia: * Vi får beskjed om å snakke med en dame som hjelper folk med det de vil, selv om de ikke engang vet selv hva de vil. Det kan være å snakke med dem, spise middag med dem, ha sex med dem og så videre. * Hun trenger hjelp til å håndtere en tidligere klient som sprer rykter om henne og lover oss belønning om vi gjør det. Det gjør vi selvsagt. * Belønningen er følgende scene: - Hun og karakteren din snakker med hverandre, og hun beveger hodet sitt nærmere ditt. Null fysisk kontakt. - Fade out. - Fade in. - Vi ser hånden hennes strekke seg fra bunnen av skjermen. - Fade out. Det er alt. Null fysisk kontakt. Sex er ikke nevnt med et ord, bare antydet. Det er ikke engang stønnelyder, bare rolig musikk. Har du sett den "kontroversielle" sex-scenen i traileren til Dragon Age? Der har du hele denne scenen i reprise. Ta så Star Wars: Knight of the Old Republic. Du møter flere kvinnfolk (eller menn om du spiller dame) og kan starte en romanse med noen av dem. Blandt annet møtte jeg en jedidame og ble veldig nære venner med henne. Jeg husker ikke farten om jeg gikk til sengs med henne, men det skal du ikke se bort ifra. Men om det ble noe var det igjen bare antydet, og straks den biten var over gikk vi tilbake til "jeg ringer deg i morra". Spørsmålet lyder så: Alle tre spillene er laget av BioWare. Scenen i Dragon Age er allerede kontroversiell, og ting tyder på at DA blir fullt av pupper hele veien. Litt trist, men sant. ME er et av de beste rollespillene noensinne, og den scenen ble ganske kontroversiell. KotRO har en ganske lik scene, men den er svært sjelden nevnt? Hvorfor er det så stor forskjell på disse spillene? Og hva med The Witcher? Ikke bare kan du ha sex med stort sett alt av hunkjønn, men du får et kort med bilde av den halvnakne damen som trofé etterpå. Det er i tillegg basert på en rekke bøker, men jeg kan ikke huske det ble tilnærmet like kontroversiellt? Lenke til kommentar
designer0 Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 lykke til med å komme ned i buksa på en jedi-dame.Det er lissom meningen at de skal holde seg for gode for sånt. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Hva som er meningen og hva de faktisk gjør er ikke alltid det samme. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Det du nevner fra KOTOR har ikke jeg fått med meg , er det Bastila du snakker om? Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Feil scene. Det er snakk om scenen sammen med enten Liara, Ashley eller Kaiden. Scenen med den prostituerte er annerledes. Dragon Age: Origins vil heller ikke være fullt av pupper, da de fleste er godt dekket til. Med unntak av en nymfe som kun har håret i veien og en demon med noen snurregreier. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Er lenge siden jeg spilte KotOR, men ja, mener jeg hadde en romanse med Bastilla. Dragon Age vil ikke være "fullt av pupper", men det vil være nakne pupper der. Litt for mange i følge flere previews. Lenke til kommentar
Griffus Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Hvorfor man gjør så mye ut av så lite som en vag antydning til skjønner jeg ikke. De som ikke er gamle nok for slikt hadde ikke skjønt slikt uansett, om man bare ikke hadde gjort så mye ut av det Og dessuten, så har aldri litt gjort noen som helst skade. Lenke til kommentar
henrian Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Det jeg tenker, er at USA har en veldig rar måte å se ting på. Vold: OK Aldersgrense: Nevermind Sex: The Mother of all sins. Ticket to hell. Protect your kids from this evilness! Sånn som hun bestemora som kjøpte GTA til sitt 16 års gamle barnebarn. Vi vet jo alle hva som skjer i GTA, og hva det går ut på. Men når de fant ut at det var et skjult, sier det igjen, skjult sex spill. Da steila gandma Smith i vinkel og skulle saksøke rockstar. Hmmm, 16 åring er gammelnok til å drepe folk i kaldt blod med kniv, hagle, sniper, uzi, Rocketlauncher, Balltre, osv, osv.... "Aaaah grandpa, look at our grandchild being such a bad ass gangster. Kids these days are so smart. Hes just the sweetest little thing" Men når de finner ut om det skjule sex spillet, får pipa en annen låt. Spillet ødelegger nå hjernen til barnebarnet som "ikke er mer enn" 16 år. Gammel nok til å drepe hva han vil, for ung til å ha sex. Makes you wonder doesn't it? Jeg skjønner i allefall ikke logiken oppe i alt dette her. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 I rollespill bør absolutt sex kunne implementeres i enkelte sammenhenger tenker jeg. Jeg kjenner ikke til The Witcher eller Mass Effect (enda) så jeg tar utgangspunkt i KotOR II. Her endte jeg opp med flere ulike forhold med ulike karakterer, slik som venn-venn, mester-elev og elev-mester. Jeg fikk også utdypet det ene vennskapet til å inneholde noe mer. I en slik situasjon mener jeg sex bør kunne være en del av dette for å bringe det over på et mer virkelighetsnært nivå. I spill er det som regel noen som har gjort noe "fryktelig galt", og skaperene spiller godt på disse følelsene av hat/avsky/frykt eller lignende. Det gjør det hele til noe jeg kan leve meg inn i. Som et menneske som har et bredere følelsesregister enn disse allerede nevnt ønsker jeg mer enn et vagt hint for å virkelig kunne leve meg inn i eventuell romanse. Jeg krever selvfølgelig ikke (ønsker heller ikke forsåvidt) en rykende het audiovisuell fremstilt elskov, men slik det stort sett er i dag holder ikke mål. Så hva er fremtiden? Blir det spill som leveres som Normal Edition, USA Edition og Germany Edition? Eller kommer spillutviklere til å fortsette å sky dette grusomme og urovekkende temaet som er klassifisert som noe av det vakreste og mest naturlige som finnes? Kanskje blir det bedre om spillskaperene blir dyktigere på å spille på kjærlighet i historien? Altså på selve følelsen, få personene involvert til å virkelig fremstå som de har et kjærlighetsbasert forhold. Dette tror jeg vil være hva som vil gripe meg best. I mellomtiden hygger jeg meg med brukerskapte modules til Neverwinter Nights, hvorav en del balanserer sex og historie på en svært godt gjennomført måte. - Deluze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå