holvik Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Hvordan får jeg justert gamma,lystyrke,kontrast o.l i Ubuntu ? Har integrert Intel grafikk (x3100). Det er snakk om en Thinkpad X61s. I Windows brukes ett prg. fra Intel med det glimrende navnet "Intel graphics media accelerator driver for mobile". Under System->brukervalg->display får jeg bare justert oppløsning,rotasjon og Hz. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Erfaringene mine med det programmet tilsier at du ikke vil bruke det i det hele tatt, er det noe spesielt som er galt? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 xrandr --gamma lar deg justere gamma ihvertfall, men annet vet jeg ikke. Mener også å huske at KDE3 har/hadde en front-end som lot deg justere slikt, men vet ikke hvordan det er med KDE4. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Har prøvd å forklare problemet i en annen POST Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Det har kun med fonter å gjøre, som diskutert i tråden der, og har ingenting med kontrast eller gamma å gjøre. Intel sitt kontrollpanel gjør bildet veldig stygt bare man ser på sliderne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå