Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vente på den perfekte dama?

Gjest Gutt20

Anbefalte innlegg

God kveld.

<wallOfText>

Intro:

Nei, jeg sliter ikke med å få damer - få ting kommer rett i fanget mitt, men det er ikke veldig mye insats som skal til. Smil, blunk, øyekontakt osv funker fett.

Situasjon

Jeg har _aldri_ hatt et forhold til ei jente. Jeg har kysset to-tre stykker, men alltid angret på det. Har vært på nippen til å ligge med ei jente, men klarte å beherske meg i siste liten. Har vært forelsket en gang, men turde ikke gjøre noe med saken av frykt for hva avvisning, og hva "alle andre tenkte". Dette er et tilbakelagt stadie, og når jeg endelig tok mot til meg å spurte jenta (etter to år med MSNsnakk og diverse "flørting" på skolen) fikk jeg vite at hun faktisk hadde hatt følelser for meg lenge, men ikke trodd jeg var interresert i henne på "den måten". Case solvet. +1 til selvtilliten. -1 til meg.

Hvorfor?:

Hvorfor spurte jeg ikke denne jenta om hva hun følte for meg? Tre grunner:

1) Var hun bra nok for meg? På en skala fra 1-10 hvorav 5 er gjennomsnittlig pen, vil jeg objektivt si at hun var 7.5 - nesten 8. Alikevel tenkte jeg "er hun bra nok for meg? Hva vil alle andre tro om jeg kommer med denne dama". Hva faen gjør slike tanker i hodet mitt? Jeg tenker nok desverre litt slik fremdeles.

2) Frykt for avvisning. Dette har jeg seriøst null problem med lenger. Go get it, or get the fuck over it.

3) Trenger jeg dame da? Har jeg det ikke fint? Joda, men det hadde vært kjekt å ha noen å dele sorger/gleder med utenom familien. Har ikke noen nære kompiser jeg snakker med - er for "gutt" til det, sadly.

Problemstilling:

Jeg vil ikke ha et forhold til ei jente som varer i 2 måneder. Ja, man må krabbe før man lærer å gå, men det er da mulig å få til seriøse ting alikevel?

Kvaliteter jeg:

Pen, på skalaen min 7 og oppover. Overfladisk, ja - viktig, ja.

Ærlig, ingen dramaqueen som gjør alt for oppmerksomhet.

Selvsikker, dog ikke eplekjekk.

Dedikert til å skape et (livslangt) forhold sammen.

Utdannelse, sosial status osv er care. Det kan alltid fikses og opparbeides. Alder er care, 16-30 avhengig av dama.

Bottom line: Neste gang jeg ser ei "brukbar" jente skal jeg:

a) Go for it. Skru på sjarmen å fiske?

b) Veie vedkommende på vektskålen, for deretter å (garantert etter å ha tenkt lenge nok) finne henne for lett?

</wallOfText>

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*snip*

Helt ærlig tror jeg du tenker for mye! :) Ting som dette kommer aller helst av seg og burde ikke analyseres og planlegges for mye.. Selvfølgelig skader det ikke å hjelpe til litt hvis du ser noen du liker eller noen som sjarmerer deg! ;)

Og for å svare mer direkte på dine to valg: Go for it! Du får mer enn nok tid hvis første "møtet" blir velykket til å finne ut om dette er en person du vil ble enda bedre kjent med! :)

Lykke til!

## ovedreven bruk av quoting endret av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Enkelte innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av siteringsfunksjonen. Vær vennlig å passe på og sitere det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke sitere mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved sitering av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å sitere flere innlegg bakover, så oppfordres man til å bruke skjul-funksjonen.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Hah, jeg tenker akkurat likt. Nesten. Jeg ser dog etter litt andre ting, men jeg er fortsatt veldig streng med hvem jeg har tenkt å involvere meg i. Så langt har det ikke vært noen.

Av og til tenker jeg at det er verdt å vente, så man slipper å gi mye av seg selv til feil person. Altså, ende opp med å bli lurt, utnyttet, såret, forlatt og så videre.

Og andre ganger tenker jeg at det er helt latterlig, og at det bare er å hoppe i det. Men gammel vane er vondt å vende, gitt.

Endret av TheMartine
Lenke til kommentar
så man slipper å gi mye av seg selv til feil person.

Det fine med å "gi" intimitet, følelser, affeksjon osv, er at man ikke gir det bort. Man beholder like mye som man gir, og går ikke tom. Så risken er ikke større enn at den er verdt å ta!

Ta det fra en som har gitt seg helt til flere opp gjennom åra. Klart, man blir såra og skuffa og vonbroten innimellom, men de positive sidene er definitivt en jotunheim større :)

Lenke til kommentar

Jeg er i teorien helt enig med deg toth, og det er nok helst det rådet jeg ville gitt til trådstarter. Det er jo egentlig meningsløst å begrense seg slik, og man går sikkert glipp av et helt hav av moro, kos og gode erfaringer.

Likevel er det er vanskelig mønster å bryte, så jeg håper for trådstarters skyld han er flinkere til å sparke seg selv i baken enn hva jeg er. :whistle:

Lenke til kommentar

Det er ikke verdt å vente på den perfekte dama, Jeg gjorde nemlig det :p

Og når jeg først stod der med kjæreste hadde jeg et minimum med erfaringer og kunnskaper om forhold og slikt.

Ta de som kommer og se det ann, gode minner og erfaringer får du uansett.

Og hva er perfekt?

Man må nok ha vært sammen med noen lenge for å finne ut om de nærmer seg det. :)

Lenke til kommentar

Er det positivt eller negativt for dere damer dersom en gutt ikke har erfaring med forhold, men på alle andre måter er normal. Jeg ser ikke stygg ut eller noe, og får stadig vekk komplimenter fra jenter.

Hmm

Lenke til kommentar
Er det positivt eller negativt for dere damer dersom en gutt ikke har erfaring med forhold, men på alle andre måter er normal. Jeg ser ikke stygg ut eller noe, og får stadig vekk komplimenter fra jenter.

Hmm

Erfaring er et pluss, slik jeg ser det. Men alt innen rimelighetens grenser, såklart. Det er jo heller ikke gøy om den ene vet og har gjort alt før, da er det liksom ikke noe nytt og spennende å utforske. Samtidig er det også betryggende å vite litt om hva det går ut på, og hva man selv ønsker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...