Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Man skal jo huske på at det er teknologi og dårlige linjer som er problemet her. Egentlig liten grunn til å skylde for mye på ISP. Har man mulighet så kan man velge internett via TV-kabel eller fiber. Hastighetsmessig vil LTE (4G) kunne gi langt mere fra 2010/2011. Problemet med radiobasert teknologi er kapasitet om man skal gjøre mye mere enn vanlig surfing. I tillegg er det dårligere latency (ping) enn ved bruk av fast linje. Hvertfall er det slik pr dato. En alternativ løsning er å sette opp trådløst wlan til en kjenning med bra internett nærmere sentralen. Har man fri sikt, så er det bare snakk om å sette opp gode nok antenner. Lenke til kommentar
Rim Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 (endret) Like fullt kjøper alle i Norge Norvegia ost, eller hva som helst annet som folk er vant til fra før.Telenor er store pga navnet "televerket", ikke pga det såkalte "gode" produktet. Det er det heller ingen som har sagt, men Telenor har aldri markedsført seg som billigst eller best men på en solid, god og ikke minst stabil tjeneste. Videre så får du med en del andre ting som f.eks. brannmur o.l. Denne modellen (og navnet) har skaffet dem halvparten av kundene og de tjener penger på det. Å begynne å utvide demografen til de i grenseland som medfører en mye høyere risiko og resursbruk, evt. tilby høyere hastighet, mer støy og mindre stabilitet (og dermed høyere risiko og resursbruk) er ikke profitabelt for de så hvorfor skulle de gjøre det? Det er nok av andre ISPer som kan konkurrere på det feltet. Telenors primære mål er ikke å levere alt til alle - det er å tjene penger til aksjonærenen sine. Dette er ikke rakettforskning folkens... Endret 27. august 2009 av Rim Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Aldri nevnt på hvordan dette gjøres. Telenor er ledende, som jeg sier pga posisjonen de har hatt i mange år... De har hatt monopol og det er ikke pga "smarte" løsninger. Hvis andre leverandører klarer å levere mer og fortsatt tjene godt så vil jeg si at det er en mer "suksess"rik modell. For meg er Telenor fortsatt en monopolist (ihht linjenettet) og det er eneste grunnen til at de har den posisjonen de har i dag. Lenke til kommentar
John-B Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 Bumper denne bare for å si at min teori var helt rett - jeg får av ukjent grunn nå plutselig 2020Kbit - til tross for at kundeservice senest i dag påstod at 1000Kbit var maks jeg kunne få. Får virkelig lyst å gi Telenor kundeservice en lekse, men her er det nok best å holde kjeft før de ser at jeg får dobbelt så rask linje som abonnementet mitt skulle tilsi (prisen er riktignok den samme uansett) - eller i deres øyne - dobbelt så raskt som mulig Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Bumper denne bare for å si at min teori var helt rett - jeg får av ukjent grunn nå plutselig 2020Kbit - til tross for at kundeservice senest i dag påstod at 1000Kbit var maks jeg kunne få. Får virkelig lyst å gi Telenor kundeservice en lekse, men her er det nok best å holde kjeft før de ser at jeg får dobbelt så rask linje som abonnementet mitt skulle tilsi (prisen er riktignok den samme uansett) - eller i deres øyne - dobbelt så raskt som mulig Du ligger vel sikkert på en rateadaptiv profil da... da gir systemet deg den hastigheten linja klarer å kjøre innenfor en viss støymargin. Kan hende det har skjedd noe ute som gjør at linja er noe bedre nå. skulle likt å visst sambandsnummeret ditt så jeg kunne målt linjen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Holy graveyard 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå