wargriff Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Hei! Kan til å begynne med si at jeg nettopp har fullført 3årig studiespesialiserende fag [kjent som allmennfag] Jeg tenker på å bli ambulansesjåfør. Jeg har lest meg til at jeg vet at jeg må ha 1. året Helse-og sosialfag. Det jeg lurer på da (siden jeg har fullført alle allmennfagene), er om jeg virkelig trenger å gå ett år på helse og sosial? Er det ikke mulig å ta de fagene som står igjen etter allmennfagene som privatist, for så å avlegge eksamen til våren f.eks? Jeg lurer også på om noen vet mulighetene for å bli ta Ambulansefaget i Trondheim, og hvilke krav som setter til karakterer for å gå der. Vil gjerne finne ut av dette, for hvis det er mulighet for å gjøre alt dette i Trondheim, så vil jeg flytte ned dit nå i høst, og jobbe noe og ta de fagene som trengs som privatist :-) Lurer også på om man får ta studielån som privatist? Har søkt på dette, men finner ca. like mange Nei-svar som jeg finner Ja-svar. Takker for svar ! - Christer Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Opptakskrav samt annen info rundt opptak finner du på samordnaopptak.no (bruk søkefunksjonen på siden) Lenke til kommentar
Martindani Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Lurer faktisk på akkurat det samme selv. Har tatt allmenn påbygning nå, og ønsker å bli ambulansearbeider. Har sett litt på www.privatistweb.no, men har enda ikke funnet ut alle fagene jeg trenger. Tenkte jeg skulle ringe en vdg. skole å høre, men kan jo alltids spørre her først, hvis det er noen som vet det? Lenke til kommentar
cmikalsen Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Prøv denne linken. http://lukas.vgs.no/xp/pub/topp/hoved/index.html Med mindre du har kontakter innenfor ambulansefaget, så er det vanskelig å få en fot innenfor. Det beste er å ta skole for så å blir lærlig. Du må nok rene med å måtte flytte litt på deg. Lykke til Lenke til kommentar
kasin21 Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Sjekk ut http://www.ambulansearbeider.no Ang GK helse og sosialfag. Så trenger du bare å gå opp til programfagene, du har jo resten fra før av hvis du har annen videregående. Dette kan gjøres som privatist Endret 22. august 2009 av kasin21 Lenke til kommentar
bedokboi Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Er i samme situasjon selv. Du kan ta fagene på NKI, det kommer på 20k. Jeg er litt redd for kluss pga L93 og kunnskapsløftet. Lenke til kommentar
Traumavalentus Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Er i samme situasjon selv. Du kan ta fagene på NKI, det kommer på 20k. Jeg er litt redd for kluss pga L93 og kunnskapsløftet. Feks Lukas vgs (MALVIK- SØR-TRØNDELAG), der har du vg1 helse og sosial og vg2 ambulansefag i komprimert løp på 1 år. skolen er godkjent via lånekassen og du kan få stipend til skolepengene derfra Endret 22. august 2009 av Traumavalentus Lenke til kommentar
Traumavalentus Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Prøv denne linken. http://lukas.vgs.no/xp/pub/topp/hoved/index.html Med mindre du har kontakter innenfor ambulansefaget, så er det vanskelig å få en fot innenfor. Det beste er å ta skole for så å blir lærlig. Du må nok rene med å måtte flytte litt på deg. Lykke til med pågangsmot,interesse for faget og egnethet så kommer du dit du vil her i verden tenker jeg det er ikke så forbasket vansklig Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 hva med og utdanne seg til sykepleier da? Da har du muligheten til og jobbe innen ambulansefaget samt du har høyere utdanning som du kan bygge på. Bare en liten tanke. Da jeg vet mange som videreutdanner seg til sykepleier og fortsatt jobber som ambulansearbeider. lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå