aslebasle Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Jeg går å lurer på å kjøpe et kamera ala dette... Leser at det skal være veldig bra. Men.., går det an å få display av det du skal ta bilde av på skjermen bak? Sånt som du kan på et vanlig kompaktkamera? Har en venn som har et 450 kamera og han sier at det ikke går an å få dette til!? Endret 18. august 2009 av aslebasle Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Canon EOS 450D har i hvert fall Live View. RandiA Lenke til kommentar
Borre1 Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Hvis du leser spesifikasjonene på kamera ser du at det har Live View... Altså du kan se på LCD displayet det du skal ta bilde av... Ellers har jeg ikke noen erfaringer med kamera, og er heller ingen ekspert på SLR. Så gode råd får du få av noen andre. Edit: feil Endret 17. august 2009 av Borre1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Hvis du leser spesifikasjonene på kamera ser du at det har Live View... Altså du kan se på LCD displayet det du skal ta bilde av...Ellers har jeg ikke noen erfaringer med kamera, og er heller ingen ekspert på SLR. Så gode råd får du få av noen andre. Edit: feil 450D har Liveview: Canon spesifikasjoner Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Det du skal være klar over er at ingen speilreflekskameraer oppfører seg som kompaktkameraer når det gjelder og se på skjermen det du skal ta bilder av,de har en form for forskinkelse så og fotografere bevegelige motiver blir vanskelig. Sony er et unntak da deres kameraene har to sensorer,den ene for å "ta bilde" og den andre for og få opp det du skal ta bilde av i realtime. Endret 18. august 2009 av Nautica Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Jeg går å lurer på å kjøpe et kamera ala dette...Leser at det skal være veldig bra. Men.., går det an å få display av det du skal ta bilde av på skjermen bak? Sånt som du kan på et vanlig kompaktkamera? Har en venn som har et 450 kamera og han sier at det ikke går an å få dette til!? Har dette kameraet selv, og svaret er ja. Lenke til kommentar
nevvle Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Jeg går å lurer på å kjøpe et kamera ala dette...Leser at det skal være veldig bra. Men.., går det an å få display av det du skal ta bilde av på skjermen bak? Sånt som du kan på et vanlig kompaktkamera? Har en venn som har et 450 kamera og han sier at det ikke går an å få dette til!? Begge kameraene har LiveView funskjonen. Du kan derimot ikke ta opp video med 450D, slik du kan med 500D. Så vet nå ikke hva du vil legge pengene i et som bare tar bilder eller et som gjør begge deler. Er vel mere bruk / bruksområder som kommer inn i bildet. Les gjerne rundt om begge kameraene, evt gå til en fotobutikk og prøve dem begge i bruk ( noe som kanskje er bedre og lese seg til hva man skal velge ). Lykke til med valget ditt Lenke til kommentar
aslebasle Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Jeg går å lurer på å kjøpe et kamera ala dette...Leser at det skal være veldig bra. Men.., går det an å få display av det du skal ta bilde av på skjermen bak? Sånt som du kan på et vanlig kompaktkamera? Har en venn som har et 450 kamera og han sier at det ikke går an å få dette til!? Begge kameraene har LiveView funskjonen. Du kan derimot ikke ta opp video med 450D, slik du kan med 500D. Så vet nå ikke hva du vil legge pengene i et som bare tar bilder eller et som gjør begge deler. Er vel mere bruk / bruksområder som kommer inn i bildet. Les gjerne rundt om begge kameraene, evt gå til en fotobutikk og prøve dem begge i bruk ( noe som kanskje er bedre og lese seg til hva man skal velge ). Lykke til med valget ditt Jeg tror det heller mot 500 kameraet siden det kan ta opp film. Men hvordan er dette kameraet sammenlignet med andre speilreflekskamera med mulighet for opptak av HD film? Ser at blandt annet Nikon har et kamera som heter 5000 og noe. Det har en flipskjerm bak som virker spennende når man tar opp film. Også det med linse, hva linse bør man velge som fersking? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Det medfølgende objektivet 18-55 IS er bra,hvis du vil opp et hakk er Tamron 17-50 f2.8 et objektiv som klarer mørkere omgivelser. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Det medfølgende objektivet 18-55 IS er bra,hvis du vil opp et hakk er Tamron 17-50 f2.8 et objektiv som klarer mørkere omgivelser. Canon har også et fantastisk f/2.8 normalzoom, prisen er stiv - men har du cash kan det være verdt å vurdere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå