Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tannlegen trakk feil tann to ganger, hva har jeg krav på?

Monicaott

Anbefalte innlegg

Den 14.august kom jeg inn på akutttime pga store smerter i nedre høyre side. Tannlegen tok røngten, og vips, uten å hjelpe meg å lokalisere hvilken tann smerten kom av trakk han bare visdomstanna mi uten videre behandling. Samme kveld kom smertene tilbake, og da var det jo klart at han trakk feil tann. Må også llegge til at jeg prøvde å forklare å spørre han om vi kunne finne smerten, men nei, det visste han best selv.

Idag ble jeg igjen hastet til akuttebsøk på grunn av smerte i nedre, pluss øvre del i høyre side. Da tok de på nytt røngten bildet fra forrige gang pluss et i øvre side. JEg forklarte da at jeg hadde store smerter fra fortenna og bakover, og at vi måtte lokalisere smerten for å finne hvor det var.

Når jeg kom inn til tannlegen, tok han bare å så på bildene, så med et speil og sa at vi skulle trekke tann nr "x". Jeg spurte om det virkelig kunne være den tannen jeg hadde vondt i, og da sa han ja. Vi trakk den, og når jeg kom hjem kom smertene igjen. Feil tann, for f!!! Og det verste var at han ikke fikset den nedre tannnen jeg hadde smerter i også, men han trakk faen meg feil tann..

Jeg har stor tannlegeskrekk, og klarer ikke slik.

Jeg har sendt klage til tannlegeforeningen og pasienterstatning, men det jeg må spørre om her.... er det noen som vet om jeg har rett til å få videre henvisning til å trekke resten av tennene under narkose, og under en annen tannleges behandling? etter dette kommer jeg aldri til å klare å tråkke føttene innom en tannlegeplass igjen.... :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den 14.august kom jeg inn på akutttime pga store smerter i nedre høyre side. Tannlegen tok røngten, og vips, uten å hjelpe meg å lokalisere hvilken tann smerten kom av trakk han bare visdomstanna mi uten videre behandling. Samme kveld kom smertene tilbake, og da var det jo klart at han trakk feil tann. Må også llegge til at jeg prøvde å forklare å spørre han om vi kunne finne smerten, men nei, det visste han best selv.

Idag ble jeg igjen hastet til akuttebsøk på grunn av smerte i nedre, pluss øvre del i høyre side. Da tok de på nytt røngten bildet fra forrige gang pluss et i øvre side. JEg forklarte da at jeg hadde store smerter fra fortenna og bakover, og at vi måtte lokalisere smerten for å finne hvor det var.

Når jeg kom inn til tannlegen, tok han bare å så på bildene, så med et speil og sa at vi skulle trekke tann nr "x". Jeg spurte om det virkelig kunne være den tannen jeg hadde vondt i, og da sa han ja. Vi trakk den, og når jeg kom hjem kom smertene igjen. Feil tann, for f!!! Og det verste var at han ikke fikset den nedre tannnen jeg hadde smerter i også, men han trakk faen meg feil tann..

Jeg har stor tannlegeskrekk, og klarer ikke slik.

Jeg har sendt klage til tannlegeforeningen og pasienterstatning, men det jeg må spørre om her.... er det noen som vet om jeg har rett til å få videre henvisning til å trekke resten av tennene under narkose, og under en annen tannleges behandling? etter dette kommer jeg aldri til å klare å tråkke føttene innom en tannlegeplass igjen.... :cry:

Jeg har også utrolig tannlege skrekk, det er mentalt for jeg gruer meg aldri men med engang jeg kommer dit vips jeg knekker nesten helt sammen. Jeg får et beroligene stoff husker ikke hva det heter, det er sterke saker i allefall

for jeg begynner og drømme om masse rart:D

uannsett du kan spørre om du kan få beroligene, men du burde ikke gjøre det til en vane for det er vanligvis veldig dyrt.

Lenke til kommentar

Jeg hadde hull i fire tenner ja, cyclo, men det var bare en som gjorde vond, og de var på helt forskjellige deler,(to og to) så det var ikke så vanskelig. Så han sa at han skulle reparere den med det samme, så jegfikk sove, så skulle han gjøre resten ved neste tannlegetime. Og jeg synes faktisk at en tannlege skal kunne klare å gjøre det.....

JEPP ak-47, det skal jeg prøve!:-D tar med meg hammer også, tilfelle han prøver seg på nytt.

Lenke til kommentar
Jeg hadde hull i fire tenner ja, cyclo, men det var bare en som gjorde vond, og de var på helt forskjellige deler,(to og to) så det var ikke så vanskelig. Så han sa at han skulle reparere den med det samme, så jegfikk sove, så skulle han gjøre resten ved neste tannlegetime. Og jeg synes faktisk at en tannlege skal kunne klare å gjøre det.....

Kan man ta dette til pasientskade erstatning (gjelder det for tannleger også).

Hva med forsikring ?

Jeg ville forlangt ny tann, altså implantat i dette tilfellet !

Lenke til kommentar

Du syns kanskje det, men tannleger er tross alt ikke tryllekunstnere, og dette med smerter i tennene er en svært så mystisk greie. Jeg har ved to anledninger hatt flere hull og fått trukket den tannlegen som vi kom fram til var den store synderen ved hjelp av alt mulig slags metoder. Første gangen var det ikke nokk, begge tennene genererte smerte. Andre gangen var det feil tann, og tannlegens reaksjon var, ja vi burde nok stolt på røntgen alene i stedet ja.

Lenke til kommentar

Syntes trekking var ei ganske så radikal løsning uansett juling.

Tenner kan oftest fixes, enten med vanlige plomber, rotfylling, eller med å lage ei krone (evt i kombinasjon med rotfylling.

Så hvorfor i alle kjøttboller sitter du nå med to tenner mindre i kjeften, spør nå jeg meg om...

En tannlege trekker ikke tenner bare for morro, og det eneste jeg kan tenke meg, er at tennene som røyk, var i så elendig tilstand, at de likevel i løpet av svært kort tid måtte ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...