Mazeking Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Har nå samla og rippa mp3 filer i fryktelig mange år og har en vanvittig stor samling med album som jeg har rippa gjennom MANGE år. En del av disse er av ganske så dårlig kvalitet 128 kbit og noen av de har i tillegg veldig lavt volum. Finnes det noe program som kan skanne igjennom en stor filstruktur med lydfiler og sortere ut det som er av dårlig kvalitet dvs antal kbits oppløsning samt evt dårlig peakverdier på lydnivået på lydfilene? Da kunne jeg ha sletta katalogene med disse albumene og ha rippa disse cd'ene på nytt i stedet for å finne ut at lydkvaliteten er dårlig når jeg har lyst til å høre på et gammelt album jeg har rippa. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Mp3tag er ihvertfall et veldig bra mp3-verktøy som raskt viser bitrate på mange mp3filer. Dra hele mp3-mappa di inn og sorter etter bitrate. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Takk! Skal sjekke det ut! Lenke til kommentar
blured Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Du kan bruke Audio Identifier. Der får du med deg encodingen også, som er vel så viktig som bitraten. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Ellers kan du jo alltids se på filstørrelsen. Hvis du har ei hel plate med 1-1,5MB store mp3 filer i, er det sannsynligvis langt under 192kbps. Lenke til kommentar
blured Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 ^Da får han nok kvittet seg med de aller dårligste filene. Men V0 (VBR) tak f.eks. mindre plass enn 320 CBR, men kvaliteten er tilsvarende om de er rippet ordentlig, (Eller i posterens tilfelle: V5 (VBR) (~130) mot 128 CBR, der V5 tar endel mindre plass). Du kan bruke Audio Identifier. Der får du med deg encodingen også, som er vel så viktig som bitraten. Ellers så vil jeg anbefale deg å bruke EAC når du ripper CDene dine på nytt, og at du følger denne guiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå